خودرو

ایران رتبه ۱۶ تولید خودرو در جهان را گرفت /تولید خودرو به ۱.۲ میلیون رسید

رکنا سیاسی: سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری از تولید حدود ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو در ایران طی سال میلادی گذشته با رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن خبر داده است .
سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری در جدیدترین گزارش خود از تولید ۱ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ دستگاه خودرو در ایران طی سال میلادی گذشته خبر داد.
از این رقم  ۱ میلیون و ۸۷ هزار و ۲۹۵ دستگاه مربوط به خودروهای سواری و بقیه شامل خودروهای تجاری سبک و سنگین بوده است.
تولید خودرو ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۲ درصدی داشته است. ایران در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱ میلیون و ۶۴ هزار و ۲۱۵ دستگاه خودرو تولید کرده بود.
کل تولید خودرو جهان در سال ۲۰۲۳ نیز با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۹۳ میلیون و ۵۴۶ هزار دستگاه رسیده است.
ایران حدود ۱.۳ از کل تولید خودرو جهان در سال ۲۰۱۳ را به خود اختصاص داده و شانزدهمین تولیدکننده بزرگ این محصول در جهان شناخته شده است.
تولید خودرو ایران در این سال بیشتر از کشورهایی مثل انگلیس، سوئد، ایتالیا، هلند، بلژیک، اتریش، روسیه، مالزی و تایوان بوده است. انگلیس در این سال ۱ میلیون و ۲۵ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است. فرانسه نیز که زمانی بازار ایران را در اختیار داشت تنها ۳۱۷ هزار دستگاه خودرو بیشتر از ایران در سال ۲۰۲۳ تولید کرده است.
چین بزرگ‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۲۳ بوده است. تولید خودرو چین در این سال با افزایش ۱۲ درصدی به ۳۰ میلیون و ۱۶۰ هزار دستگاه رسیده است. آمریکا با تولید ۱۰ میلیون و ۶۱۱ هزار دستگاه در رده دوم و ژاپن با ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار دستگاه در جایگاه سوم جهان قرار گرفته‌اند. کشورهای هند، کره جنوبی، آلمان، مکزیک، اسپانیا، برزیل، تایلند، کانادا، فرانسه، ترکیه، چک و اندونزی نیز به ترتیب در رتبه های چهارم تا پانزدهم قرار گرفته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا