خودرو

چانگان دیپال G۳۱۸، شاسی بلندی آفرودی جدید چینی رونمایی شد

چانگان در جریان یک همایش اختصاصی از جدیدترین شاسی بلند آفرودی خود با نام دیپال G۳۱۸ رونمایی کرده است. در بررسی مشخصات و قیمت این خودرو با ما باشید.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، در جدیدترین اخبار خودرو، کمپانی چانگان از خودرو جدید دیپال G۳۱۸ به‌عنوان یک شاسی بلند آفرودی رونمایی کرده است. نام این خودرو جدید از یک بزرگراه اقتباس شده که شهر بزرگ شانگهای را به شهر ژانگمو در مرز چین و نپال وصل می‌کند. مسیر این بزرگراه از استان سیچوان و تبت و مناظر شگفت‌انگیز کوهستانی این منطقه عبور می‌کند.

گفتنی است که انتخاب چنین نامی برای آفرودی جدید چانگان، چندان بی‌مناسبت با مسیر صعب‌العبور بزرگراه شانگهای به ژانگمو نیز نیست و مخاطبان چینی را به یاد این مسیر می‌اندازد.

طراحی نمای بیرونی دیپال جی ۳۱۸ به‌نحوی است که هر بیننده‌ای را به حرکت به سمت مسیرهای آفرودی ترغیب می‌کند. در جریان مراسم رونمایی این شاسی بلند جدید نیز چانگان ویدیویی پخش کرد که در آن G۳۱۸ در حال بالا رفتن از شیب ۶۰ درجه به نمایش درآمد.

شاسی بلند آفرودی چینی، بدنه‌ای مکعبی با الگوگیری از برخی طرح‌های بین‌المللی در جزئیات دارد. از نمای روبه‌رو، چراغ‌های اصلی خودرو را داخل قالبی با حاشیه شبیه به حرف C انگلیسی می‌بینیم. جلوپنجره خودرو هم یک پنل بدون منفذ و صاف است و یک سپر مقاوم هم این ساختار را کامل کرده است.

در نمای جانبی دیپال G۳۱۸، بیش از هر چیز، محافظ‌های پلاستیکی درج شده در لبه گلگیرها و پایین درها جلب توجه می‌کنند و ضخامت زیادی دارند. از طرفی، استفاده از رنگ مشکی برای ستون‌ها و فریم درها سبب شده تا سقف خودرو به‌نظر معلق جلوه کند.

جالب است که طرحی دستگیره درهای این خودرو به حالت کشویی انجام شده است. این قابلیت را پیش‌تر در خودروهای تمام برقی با آیرودینامیک پیشرفته دیده بودیم؛ اما در یک شاسی بلند مکعبی با ضریب درگ ۰.۳۵ بعید است بتواند از نظر آیرودینامیک خیلی تاثیر داشته باشد.

در نمای عقب دیپال جی ۳۱۸، با وجود چرخ زاپاس روی در عقب، بار دیگر به مخاطب یادآوری می‌شود که با یک خودرو آفرودی مواجه است. طبیعتا این در به سمت راست باز می‌شود و روی لولای جانبی سوار شده است. چراغ‌های این بخش نیز مانند نمای جلو، قالبی شبیه به حرف C انگلیسی دارند. سپر عقب نیز بسیار مقاوم طراحی شده و چراغ‌های ثانویه بخش عقب روی آن قرار گرفته‌اند. در تصاویر منتشر شده از دیپال جی ۳۱۸ مشخص است که روی سقف، باربند و پروژکتورهای ویژه‌ای قرار گرفته است. البته نسخه استاندارد خودرو فاقد این موارد است و متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند با پرداخت مبلغی اضافه بر قیمت پایه، این موارد را از لیست آپشن‌های موجود سفارش دهند. لازم به ذکر است که این خودرو در هفت رنگ مختلف عرضه می‌شود و برای داخل کابین نیز سه گزینه رنگی برای انتخاب وجود دارد.
چانگان در ساخت دیپال G۳۱۸، رویه متفاوتی پیش گرفته و در این آفرودی بر خلاف عموم رقبا، خبری از شاسی مستقل از بدنه نیست. البته که این مسئله یک نکته منفی است و شاسی مستقل از بدنه منجر به افزایش مقاومت خودرو می‌شود؛ اما چانگان مانور زیادی روی مقاومت پیچشی خودرو جدیدش داده و تاکید دارد که خیال مشتریان باید از این بابت آسوده باشد. برای مقابله با شرایط و مسیرهای مختلف، آفرودی جدید چینی‌ها از حالت‌های رانندگی مختلفی برخوردار است. از طرفی، عبور از ناهمواری‌ها با زاویه ورود ۲۷ و زاویه خروج ۳۱ درجه، به‌مراتب راحت‌تر خواهد بود. چانگان دیپال G۳۱۸ برای رانندگی راحت و نرم در مسیرهای روزمره و عادی نیز حالت‌های ویژه‌ای دارد. جالب است بدانید که این خودرو چینی جدید از سیستم تعلیق بادی و سامانه مدیریت شاسی نیز برخوردار است.
طول و عرض این خودرو به‌ترتیب برابر با ۵۰۱۰ و ۱۹۸۵ میلی‌متر است و ارتفاعی ۱۹۶۰ میلی‌متری دارد. فاصله محوری خودرو نیز با احتساب باربند و چرخ زاپاس در عقب تا ۲۸۸۰ میلی‌متر می‌رسد.
ظرفیت بار دیپال جی ۳۱۸ برابر با ۸۱۸ لیتر است که برای چنین خودرویی بسیار مناسب است. البته این ظرفیت در صورت خواباندن صندلی‌های عقب تا ۱۷۴۷ میلی‌متر افزایش می‌یابد. گفتنی است که خودرو جدید چانگان قادر به بکسل کردن و کشیدن بار به وزن ۱۶۰۰ کیلوگرم است.
در داخل کابین G۳۱۸، دو نمایشگر روی داشبورد خودرو طراحی شده است که نمایشگر مرکزی، ابعاد ۱۴.۶ اینچی دارد و با آن می‌توان تقریبا همه امکانات و قابلیت‌های خودرو را مدیریت کرد.
چانگان دیپال G۳۱۸ از یک موتور توربو ۱.۵ لیتری و یک موتور برقی برخوردار است. موتور بنزینی خودرو قادر به تولید قدرت ۱۴۸ اسب بخار است و نیروی لازم برای شارژ باتری را تامین می‌کند؛ در نتیجه از آن نیرویی به چرخ‌های خودرو نمی‌رسد.
وظیفه تامین قوای محرکه اما بر عهده موتور برقی در محور عقب است که قادر به تولید قدرت ۲۴۸ اسب بخار خواهد بود. در نسخه دو دیفرانسیل این خودرو هم یک موتور برقی روی محور جلو به موتور اصلی اضافه می‌شود که خود قادر به تولید قدرت ۱۷۵ اسب بخار است. وزن نسخه دو دیفرانسیل خودرو برابر با ۲۳۶۰ کیلوگرم بوده و شتاب صفر تا صد هم برابر با ۶.۳ ثانیه اعلام شده است. در حالت تمام برقی و بنا بر استاندارد CLTC چین، دیپال G۳۱۸ شعاع حرکتی ۱۹۰ کیلومتری دارد. این رقم البته در استاندارد WLTC به ۱۵۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.
قیمت دیپال G۳۱۸ به‌عنوان جدیدترین خودرو آفرودی چانگان، حدود ۳۰۰ هزار یوان اعلام شده و فروش آن نیز قرار است از فصل دوم سال جاری آغاز شود. با این وصف، قیمت دیپال جی ۳۱۸ در ایران می‌تواند به ۲.۵ میلیارد تومان برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا