خودرو

(ویدئو) برخورد امواج سهمگین به خودروها در جزیره من

جزیره من در دریای ایرلند نیز تحت تاثیر طوفان کاتلین قرار گرفته و امواج سهمگین به خودروها برخورد کردند.

در گرمترین روز سال جاری میلادی تاکنون، طوفان کاتلین که باعث وزیدن باد‌های شدید در بریتانیا شده، موجب لغو ده‌ها پرواز گردید.
به گزارش فرارو، پس از صدور هشدار زرد برای وزش باد از طرف اداره هواشناسی، حدود ۱۴۰ پرواز ورودی و خروجی به فرودگاه‌های بریتانیا لغو شدند.
باد تردد قطار و کشتی‌ها در اسکاتلند را هم تحت تاثیر قرار داد. در بسیاری از نقاط سرعت وزش باد بیش از ۱۱۲ کیلومتر در ساعت رسید و دما در شرق انگلستان به ۲۱.۴ درجه سانتیگراد افزایش یافت.
قوی‌ترین تندباد‌ها با سرعت ۱۶۲ کیلومتر بر ساعت در قله کرین‌گورم، کوهی در ارتفاعات اسکاتلند ثبت شد. بیشترین صدمات طوفان در شمال‌غربی و جنوب‌غربی انگلستان و بخش‌هایی از ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز بوده است.
لغو پرواز‌ها در فرودگاه‌های هیترو، منچستر، بیرمنگام، ادینبورگ و بلفاست هزاران مسافر را با تاخیر مواجه کرد. اکثر پرواز‌هایی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند پرواز‌هایی به مقصد جزیره ایرلند و بلعکس بودند.
یازدهمین طوفان در طی هشت ماه گذشته توسط سرویس هواشناسی ایرلندی «کاتلین» نامگذاری شد، چون انتظار می‌رفت در جمهوری ایرلند اثرات آن شدیدتر باشد.
صبح شنبه بخشی از سقف موزه تایتانیک بلفاست در اثر این طوفان آسیب دید. برخی از مناطق ساحلی دریای ایرلند شاهد طوفان‌هایی با سرعت ۱۱۱ کیلومتر در ساعت و امواج بلند بوده‌اند.
در کپل کرینگ در شمال ولز، سرعت باد به ۱۰۹ کیلومتر در ساعت رسید. بیش از ۱۱۰ هشدار سیل در سراسر انگلیس صادر شده است. انتظار می‌رود طوفان کاتلین تا عصر یکشنبه کاهش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا