خودرو

نتیجه جلسه وزارت صمت و شورای رقابت درباره بازار خودرو اعلام شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه‌ شورای رقابت حضور پیدا کرد؛ در این جلسه مقرر شد که نظارت‌ بر حسن اجرای دستورالعمل‌های مصوب شورای رقابت به‌ویژه توسط وزارت صمت در حوزه‌ تنظیم‌گری بازار خودرو، بر عهده‌ این شورا باشد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مقرر شده بود که ۲۰ فروردین عباس علی‌آبادی (وزیر صنعت، معدن و تجارت) در جلسه‌ شورای رقابت با موضوع بررسی چگونگی اجرای دستورالعمل و چالش‌های پیش‌رو در تنظیم بازار خودروی سواری ‌حضور پیدا کند؛ اما باتوجه به ترافیک‌های کاری این جلسه‌ با حضور وزیر به زمانی دیگر موکول شد.
پس از یکبار لغو حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حضور در شورای رقابت و بررسی چالش‌های پیش‌روی صنعت و بازار خودروی کشور و همچنین تصمیم‌گیری به جهت اجرای دستورالعمل‌ها، در جلسه‌ ۶۵۳ بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) شورای رقابت حضور با همراهی معاونان این وزارتخانه پیدا کرد.
سپهر دادجوی‌توکلی- سخنگوی شورای رقابت- در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با این جلسه اظهار کرد: در جلسه‌ ۶۵٣ شورای رقابت که عصر امروز با حضور وزیر صمت و معاون‌های ایشان برگزار شد که براساس آن تصمیم گرفته شد که نظارت شورای رقابت بر حسن اجرای دستورالعمل‌ ۶٣٣ و ۵۴٣ این شورا که دستورالعمل‌های تنظیم بازار خودرو هستند، بر عهده‌ این شورا باشد.
وی افزود: البته وزارت صمت، موظف به اجرای دستورالعمل‌های دیگر هم در حوزه‌هایی نظیر فولاد و روغن پایه و… نیز هست که بایستی اجرایی کند، اما باتوجه به اهمیت بازار خودرو و وضعیت آن برای مردم و جامعه، رایزنی‌ها توسط شورای رقابت در حال انجام است و همچنین همکاری و کمک به تنظیم‌گری فنی وزارت صمت را خواهیم داشت تا بتواند وظایف و ماموریت‌های خود را به نحو احسن انجام دهد.
این مقام مسئول در شورای رقابت در پایان تاکید کرد: شورای رقابت کمافی‌السابق، وظیفه نظارتی خود را خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا