خودرو

سورپرایز تارا و دنا برای بازار / خودروهای محبوب ایران‌خودرو در رالی قیمت+ نمودار

اقتصادنیوز: بررسی روند قیمت بازاری دنا و تارا با گیربکس دستی از سرعت رشد تارا نسبت به دنا خبر می دهد.
به گزارش اقتصادنیوز، بررسی قیمت دنا پلاس با گیربکس ۵ سرعته دستی در نیمه دوم سال گذشته از رشد حدود ۱۴ درصدی قیمت این محصول ایران خودرو خبر می دهد. متقاضیان دنا پلاس با گیربکس ۵ سرعته دستی در پایان اولین هفته از پاییز ۱۴۰۲ برای در اختیار گرفتن این خودرو باید پیش از رفتن از بازار حساب خود را حول و حوش ۶۹۰ میلیون تومان شارژ کنند. همین خودرو در هفته پایان اسفند پارسال (۲۴ اسفند) با قیمتی حول و حوش ۷۸۵ میلیون تومان در بازار حاضر بود.
بنابراین شاهد هستیم قیمت این محصول طی بازه ۶ ماهه حدود ۹۵ میلیون تومان رشد را در کارنامه خود ثبت کرده است. بخش عمده این رشد قیمت در بازه زمانی یک هفته ای ۲۱ دی تا ۲۸ دی ۱۴۰۲ رقم خورده است. دنا پلاس با گیربکس دستی در نیمه در هفته سوم دی با قیمتی حول و حوش ۷۷۰ میلیون تومان قابل خریداری بود. اما طی یک هفته با رشد قیمت ۶۰ میلیون تومانی قیمتش تا حدود ۸۳۰ میلیون تومان افزایش یافت. این میزان رشد طی یک هفته به زبان درصد از افزایش نزدیک به ۸ درصدی حکایت می کند.
دنا پلاس با گیربکس ۵ سرعته دستی یک اتفاق ویژه را نیز در نیمه دوم سال گذشته تجربه کرد. این محصول ایران خودرو در بازه زمانی ۹ آذر تا ۳۰ آذر سال گذشته تنها با یک قیمت یعنی با قیمتی حدود ۷۰۰ میلیون تومان در بازه زمانی یاد شده در دسترس متقاضیان قرار داشت.
حال به سراغ تارا با گیربکس دستی در بازار برویم. قیمت تارا با گیربکس دستی در نیمه دوم سال جاری حدود ۲۲ درصد رشد کرد. این محول ایران خودرو در پایان هفته اول مهر ۱۴۰۲ با قیمت حول و حوش ۶۵۵ میلیون تومان در دسترس خریداران بود. فروشندگان تارا با گیربکس دستی در هفته منتهی به ۲۴ اسفند سال گذشته برای واگذاری خودروی در اختیار خود نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان درخواست می کردند.
بنابراین شاهد هستیم قیمت این خودرو در بازه زمانی ۶ ماه حدود ۱۴۵ میلیون تومان افزایش را تجربه کرد.

مطالعه روند قیمت تارا با گیربکس دستی نشان می دهد این خودرو طی ۱۴ دی تا ۲۱ دی سال گذشته با افزایش حدود ۳۰ میلیون تومانی قیمت بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده است. این میزان افزایش قیمت در هفت روز قیمت تارا با گیربکس دستی را بیش از چهار درصد افزایش داد.
نکته دیگری که درباره قیمت تارا در نیمه دوم سال گذشته جلب نظر می کند اینکه این محصول ایران خودرو در بازه زمانی ۱۲ بهمن تا سه اسفند با یک قیمت در بازار حضور داشت.
تارا با گیربکس دستی طی ۴ هفته یاد شده با قیمتی نزدیک به ۷۸۵ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار داشت.
بررسی ها نشان می دهد تارا با گیربکس دستی در جاده قیمتی دنا با گیربکس ۵ سرعته دستی را جا گذاشته و افزایش قیمت بیشتری را در نیمه دوم سال گذشته تجربه کرده است.
البته ایران خودرویی ها در سال گذشته قصد کردند تا تغییراتی در آپشن های هر دو محصول خود داده و دنا با گیربکس ۶ سرعته دستی با موتور EF7 P را جایگزین دنا با گیربکس ۵ سرعته دستی با موترو توربو شارژ کنند. تارا V1 P نیز قرار است جایگزین تارا V1 (تارا با گیربکس دستی) شود.
افزایش آپشن ها و همچنین ارتقا استانداردهای هر دو محصول روی قیمت های کارخانه ای انها اثر گذاشته و آنها را افزایش می دهد.
با توجه به افزایش قیمت کارخانه ای دو محصول جدید آبی های جاده مخصوص باید منتظر واکنش بازار خودرو به این دو محصول جدید ایران خودرو باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا