خودرو

قیمت جدید ۴ عضو خانواده پژو پارس اعلام شد

براساس مصوبه جدید وزارت صمت و ادامه تولید پژو پارس در سال ۱۴۰۳، شرکت ایران خودرو قیمت جدید ۴ محصول از این خانواده را اطلاع …
براساس مصوبه جدید وزارت صمت و ادامه تولید پژو پارس در سال ۱۴۰۳، شرکت ایران خودرو قیمت جدید ۴ محصول از این خانواده را اطلاع رسانی نمود.
توجه: بهای درج شده قیمت فروش درب کارخانه بوده و به آن مالیات ارزش افزوده (۱۰ درصد) ، بیمه و شماره گذاری اضافه خواهد شد.
جزئیات قیمت:

طبق آخرین توافق ایران خودرو و سازمان ملی استاندارد قرار بود پژوپارس تا پایان بهار تولید شود این در شرایطی است که با افزایش قیمت به نظر می رسد که تولید تا پایان سال هم تداوم یابد.
طبق آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو ، با دریافت مجوز قیمت جدید پارس با موتور XU7P ویژه فروردین و اردیبهشت ماه ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزارو ۳۰۰ تومان تعیین شده است.
افزایش قیمت پژوپارس در حالی است که قیمت این خودرو در بازار آزاد هم اکنون بیش از ۶۷۰ میلیون تومان است و هنوز هم حاشیه سود بسیار بالایی دارد و سرمایه گذاری روی این محصول بسیار ارزشمند است .
بدین ترتیب با افزایش قیمت این خودرو به نظر می رسد مناقشه سازمان ملی استاندارد و شرکت تولید کننده به پایان رسیده و نظر هر دو طرف تداوم تولید همراه با رشد قیمت است.
مردادماه سال گذشته شرکت ایران خودرو بنا بر تصمیم سازمان ملی استاندارد منبی بر توقف تولید این خودرو ،  خاتمه تولید خودروی پژوپارس را در تمامی سایت های تولیدی خود اعلام و سورن پلاس را به عنوان خودروی جایگزین معرفی کرده بود.
این شرکت طبق اخطار سازمان ملی استاندارد مبنی بر اینکه پژوپارس تا نیمه اسفندماه فرصت تولید خواهد داشت ، نسبت به توسعه خط تولید سورن پلاس برنامه ریزی کرده بود.
با این حال سازمان ملی استاندارد با توجه به تعهد تحویل ۱۷۲ هزار و ۴۱۸  دستگاه پژوپارس توسط ایران خودرو، به سرعت از موضع خود عقب نشینی کرد و از کیفیت این خودرو تا بهار سال آینده اظهار رضایتمندی کرده بود.
اما اظهار رضایت‌مندی از کیفیت این خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد برای ایران خودرو کافی نبود بنابراین با افزایش قیمت ، تولید پژوپارس تداوم پیدا کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا