خودرو

ریزش قیمت در بازار خودرو؛ هایما ۲۰ میلیون ارزان شد+ جدول

اقتصادنیوز: بررسی بازار پرطرفدارهای داخلی امروز هم با کمترین تغییر در بازار قیمت‌گذاری شدند و با این شرایط شاهد آرامش در این بازار بودیم.
به گزارش اقتصادنیوز؛ فعالان بازار خودرو معتقدند آرامش روزهای اخیر بازار خودرو به روند کاهشی نرخ دلار در روزهای گذشته باز می‌گردد. در روزهای اخیر نرخ دلار شکل کاهشی داشت و این روند به صورت مستقیم بر خودروهای داخلی اثرگذاشت، روندی که امروز و با وجود تغییر نرخ دلار و افزایشی شدن آن همچنان ادامه داشت.
علاوه بر نرخ دلار فعالان بازار خودرو معتقدند نوسان به وجود آمده در بازار موجب شده تا شاهد تداوم سردرگمی در بازار و در نهایت دور شدن هرچه بیشتر خریدارن از بازار خودرو باشیم که این امر هم بر کاهشی شدن و بازگشت آرامش در بازار اثرگذار بوده است.
ارزیابی‌‌ها نشان می‌دهد امروز «هایماS8» در بازار افتی ۲۰ میلیونی داشت و این افت «تارا اتوماتV2» هم با کاهش ۸ میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد.
در میان محصولات ایران خودرو قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT » مورد ارزیابی قرار گرفت.
براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار و نسبت آخرین روز هفته گذشته «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» ۵۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S8» بدون تعییر در بازار ۲ میلیارد و ۴۰میلیون در بازار قیمت خورد. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا اتوماتV2» هم افتی۸ میلیونی داشت و ۹۲۵ میلیون قیمت‌گذاری شد.
از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز خانواده دنا تغییر قیمت نداشتند و با این شرایط «دنا پلاس ۶ دنده توربو» ۹۰۴ میلیون تومان قیمت خورد و و «دنا پلاس توربو اتومات» هم ۹۹۰ میلیون تومانی ماند. بررسی‌‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۷۴۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد تغییر قیمت نداشت.
در میان محصولات سایپا قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.
براساس ارزیابی قیمت‌ها، «شاهینG» در بازار ۷۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. ارزیابی بازار همچنین از کاهش ۳ میلیونی قیمت خانواده کوییک حکایت دارد و با این شرایط «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار ۴۲۵ میلیون تومان قیمت خورد و «کوییک دنده‌ایS» هم ۴۱۵ میلیون تومانی شد. اما خانواده تیبا امروز تغییر قیمت نداشتند «تیبا صندوق‌دار» امروز ۳۹۳ میلیون تومان قیمت خورد و  «تیبا هاچ بک EX» هم ۴۰۳ میلیون تومانی باقی ماند. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم با کاهش یک میلیونی ۴۱۸ میلیون تومان قیمت خورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا