خودرو

رنو در لباس مبدل ژاپنی‌ها/ عکس

هرچند چهره ASX از المان‌های مخصوصی برخودار است اما بیشتر بخش‌های آن با پسرعموی فرانسوی‌اش یکسان است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، میتسوبیشی تنها ۱۹ ماه پس از آنکه کراس‌اوور کوچک ASX را به نسخه ژاپنی رنو کپچر تبدیل کرد، دست به به‌روزرسانی آن زده است تا با رنو کپچر ۲۰۲۴ همخوانی داشته باشد. این نسخه هم مانند نسخه ۲۰۲۳ شباهت بی‌چون‌وچرایی به پسرعموی فرانسوی‌اش دارد.
براساس گزارش پدال، نخست نمایندگی این برند ژاپنی در هلند تصاویر اولیه این خودرو را منتشر کرد که مانند کپچر، در بخش جلو تغییرات زیادی را به خود دیده است؛ از جمله این تغییرات می‌توان به چراغ‌های جدید جلو اشاره کرد. خوشبختانه میتسوبیشی دگرگونی‌های دیگری را هم برای مدل ۲۰۲۴ تدارک دیده است. جلوپنجره ASX با نمونه موجود در کپچر تفاوت زیادی دارد. درحالی‌که بخش جانبی دست نخورده باقی مانده است، نمای عقب هم چندان دگرگون نشده و تنها از زیرسپر جدید سود می‌برد.

کابین ASX 2024 به تجهیزاتی چون نمایشگر اطلاعات-سرگرمی ۱۰.۴ اینچی و نمایشگر ۷ اینچی راننده (به‌جای نمونه ۱۰.۲۵ اینچی رنو) مجهز شده است که با وجود لوگوی سه‌برگ بلوط میتسوبیشی و چند المان گرافیکی تازه، همچنان حال‌وهوای محصولات رنو را دارد. تجهیزات کابین هم شامل اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم پایش توجه راننده، دستیار اورژانسی نگهداری خودرو بین خطوط و دستیار هوشمند سرعت می‌شود.

هرچند کراس‌اوور تازه میتسوبیشی آماده عرضه نهایی است اما این شرکت از اعلام مشخصات فنی آن خودداری کرده و به انتشار گارانتی ۸ ساله آن بسنده کرده است. بر پایه اطلاعات مندرج در وبگاه میتسوبیشی هلند، نسخه پایه این خودرو به یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربو مجهز خواهد شد که توان تولید ۸۱ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. نسخه نیمه‌هیبریدی آن به یک جعبه‌دنده ۷ سرعتی خودکار و پیشرانه ۱.۳ لیتری DI-T مجهز خواهد شد و از ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور سود می‌برد.

ظاهرا پرچمدار ASX 2024 به موتور ۱.۶ لیتری هیبریدی تجهیز می‌شود که نیروی خود را از دو موتور برقی و یک بسته باتری ۱.۲ کیلووات ساعتی دریافت می‌کند. نتیجه این پیکربندی هم ۱۴۳ اسب بخار قدرت خواهد بود. در مقام مقایسه می‌توان گفت که رنو کپچر هم به همین‌ترتیب پیکربندی شده است. نظر شما درباره نسل تازه این خودرو چیست؟
۲۲۷۲۲۷

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا