خودرو

طرح اسقاط خودر‌وهای فرسوده امسال به ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند

عصر خودرو- رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سال گذشته ۷۲ هزار خودرو اسقاطی داشته ایم، شاید این تعداد امسال به ۳ برابر هم افزایش پیدا کند.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، داریوش گل‌علیزاده رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی خودرو‌ها در خصوص از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ توسط دولت ابلاغ شد.
او در ادامه گفت: این آیین نامه را به صورت مشترک با آیین نامه ماده ۸ قانون هوای پاک تهیه کرده ایم. سن فرسودگی که قبلا رد شده بود را مجدد احیا کردیم. براساس این آیین نامه به دنبال تسریع و تسهیل در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت‌ها همچنان هستیم.
گل‌علیزاده تصریح کرد:این  یک آیین نامه اجرایی خوبی تلقی می‌شود، زیرا کمتر وابسته به منابع دولتی است.
او گفت: سال گذشته ۷۲ هزار خودرو اسقاطی داشته ایم. شاید این تعداد امسال به ۳ برابر هم افزایش پیدا کند. برای پروژه‌ها و طرح‌هایی در کلان شهر‌ها با این رویکردی که منابع متحرکی هستند و سهم بیشتری در آلودگی دارند، برنامه ریزی خوبی شده است.
گل علیزاده تصریح کرد: موضوع بعدی به روز کردن شهر‌هایی است که درگیر آلودگی هوا هستند. بازنگری در حدود مجاز خروجی دودکش‌ها در دستور کار قرار داده ایم. تشخیص و نظارت مراکز معاینه فنی از دیگر تمهیدات امسال ما است. پایش پایگاه‌های آلاینده و نظارت بر عمکلرد آن‌ها هم جزوی از تمهیدات ۱۴۰۳ است.
از دیگر موارد می‌توان به پایش الکترونیکی و‌ماهواره‌ای برای بررسی هوای پاک اشاره کرد.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا