خودرو

مقاومت عجیب و شگفت‌آور خودروی وارداتی بازار ایران زیر یک تریلی! /عکس و فیلم

نیسان سانی یکی از جدیدترین خودروهایی است که قرار است به زودی وارد بازار ایران شود.  
در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر و بسیار دیده شد، مقاومت نیسان سانی با وجود اینکه یک خودروی اقتصادی است، بسیار عجیب و قابل توجه است.

امیرمسعود عابدین: خودروهای اقتصادی با وجود اینکه از امکانات و قدرت کمتری نسبت به خودروهای پرچمدار بهره می‌برند، اما باز هم از حداقل امنیت لازم برخوردارند. خودرویی که در این ویدئو زیر یک تریلی گیر افتاده و برخورد شدیدی با آن داشته، یک دستگاه نیسان سانی است؛ خودرویی که قرار است به زودی وارد ایران شود.
با وجود اینکه شدت برخورد بسیار بالا بوده و به ستون‌های خودرو فشار زیادی وارد شده، اما سرنشین آن از میان ایربگ‌هایی که همگی به درستی و در زمان خود عمل کرده‌اند، به سالم‌ترین شکل ممکن خارج می‌شود.
حالا فرض کنید که به جای نیسان سانی، پراید، تیبا و پژو پارس یا هر خودروی اقتصادی ایرانی دیگر بود، آیا آن موقع هم ایربگ‌ها به درستی کار می‌کردند و ستون‌ها در برابر فشارهای وارده سالم می‌ماندند و در نهایت منجر به سالم ماندن سرنشین می‌شدند!؟
اینکه خودروسازان معتبر جهان برای اقشاری که به دلیل وضعیت مالی خود مجبورند خودروی اقتصادی بخرند، ارزش قائل‌اند و امنیت محصول خود را از یک حدی پایین‌تر نمی‌برند، جای ستایش و تقدیر دارد؛ کاری که متاسفانه هیچکدام از خودروسازان ایرانی در این چند سال نکردند!

نیسان سانی ۲۰۲۳ یک سدان اقتصادی است که سابقه حضور ویژه‌ای در این سگمنت دارد و در ژاپن، هند و سایر نقاط آسیا و همچنین در مکزیک نیز تولید می‌شود. سانی ۲۰۲۳ در دو نوع بدنه سدان و هاچ بک عرضه می‌شود.

سانی ۲۰۲۳ با موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر عرضه می‌شود که ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور با گیربکس دستی پنج سرعته یا گیربکس اتوماتیک CVT جفت می‌شود.
سانی ۲۰۲۳ دارای امکانات استانداردی مانند رادیو AM/FM، بلوتوث، کنترل صوتی روی فرمان، شیشه‌های برقی و قفل‌های مرکزی است. برخی از امکانات اختیاری شامل سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی، دوربین دید عقب، کروز کنترل و سنسورهای پارک نیز عرضه می‌شوند.
۳ تیپ از سانی به نام S و SV و SL در بازارهای حاشیه خلیج فارس عرضه می‌شود.

از نظر طراحی با فرم بدنه‌ ساده‌ای روبه‌رو هستیم. طراحی چراغ‌ها کشیده و متناسب با زبان طراحی امروزه‌ نیسان هستند. طراحی داخلی با اقتصادی بودنِ خودرو هماهنگ است، البته که سعی شده با امکاناتی مثل نمایشگر ۷ اینچی لمسی، از این اقتصادی بودن کمی بکاهد.
باید منتظر ماند و دید که معین خودرو اروند چه زمانی این خودرو را وارد و چه قیمتی برای آن تعیین خواهد کرد.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.
۲۲۷۲۲۷

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا