خودرو

نگاهی به تاریخچه برند چینی چری، توسعه سریع جهانی با بیش از ۱۵ میلیون کاربر


گروه چری در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و شرکت زیرمجموعه آن، چری اتومبیل، یکی از اولین برندهای خودروسازی خودکفای چین است که فروش آن از یک میلیون دستگاه فراتر رفته و به بازارهای بین‌المللی نیز راه یافته است. در سال ۲۰۲۳، گروه چری “دوازدهمین رشد پیاپی” فروش را تجربه کرد و فروش تجمعی آن به ۱,۸۸۱,۳۱۶ دستگاه خودرو رسید که ۵۲.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. در ژانویه و فوریه ۲۰۲۴، فروش تجمعی گروه چری به ۳۴۸,۰۱۹ دستگاه رسید که ۶۹.۵ درصد رشد سالانه را نشان می‌دهد. در حال حاضر، گروه چری بیش از ۱۵ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که ۳.۳۵ میلیون نفر از آن‌ها در خارج از چین هستند. چری استراتژی هسته‌ای خود را بر نوآوری مستقل متمرکز کرده و یک سیستم نوآوری محصول با تمرکز بر تحقیق و توسعه فناوری را ایجاد کرده و به ارائه تجربه کاربری با کیفیت بالا به مصرف‌کنندگان جهانی اهتمام می‌ورزد. هشت مرکز تحقیق و توسعه اصلی از جمله در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپا با موفقیت تأسیس شده است. تا پایان سال ۲۰۲۳، چری برای بیش از ۲۹,۰۰۰ اختراع ثبت کرده و بیش از ۱۸,۰۰۰ اختراع به ثبت رسیده دارد و خود را در صدر این صنعت قرار داده است.
چری در بیش از ۸۰ کشور و منطقه در سراسر جهان حضور تجاری دارد. در حال حاضر، محصولات صادراتی چری شامل سری‌های تیگو، آریزو و eQ هستند که انواع سوخت‌های رایج از جمله موتورهای احتراق داخلی، برقی و هیبرید را در بر می‌گیرند. با هسته برندی که بر “سبز، فناوری، خانواده و همراهی” تأکید دارد، چری همچنان در مسیر استراتژیک متمرکز بر اقدامات سبز و کم‌کربن گام برمی‌دارد و ورود سریع خود به حوزه‌های جدیدی مانند انرژی نو، اتصال هوشمند، حمل و نقل اشتراکی، پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌ها را تسریع می‌بخشد.

چری در امور عام‌المنفعه نیز فعالیت دارد و انواع اقدامات عمومی در سراسر جهان از جمله در زمینه‌های حفاظت از محیط زیست، کاهش فقر هدفمند و اهدای آموزشی را انجام می‌دهد. از جمله اهدای ۶ میلیون دلار برای حمایت از برنامه آموزشی جهانی یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل)، که نشان‌دهنده ماموریت و مسئولیت برندهای چینی در برابر جامعه بین‌المللی است.
چری برای ۲۱ سال پیاپی رتبه نخست صادرکننده خودروهای سواری در چین را داشته و در پنج دوره متوالی از سوی SASAC (کمیسیون نظارت و اداره دارایی‌های دولتی) و CICG (گروه ارتباطات بین‌المللی چین) عنوان “۲۰ شرکت برتر با بهترین تصویر در خارج از کشور” را دریافت کرده است. در گزارش “۵۰ برند ساخت چین Kantar BrandZ سال ۲۰۲۳″، چری در دسته خودرو در صدر قرار گرفته است. بر اساس مطالعات شاخص‌های مختلف خودرویی J.D. Power در سال ۲۰۲۳، چری در مطالعه کیفیت اولیه (IQS) در میان برندهای داخلی چین رتبه نخست را دارد. علاوه بر این، سری‌های خودرویی آن از جمله تیگو ۸، تیگو ۷ و تیگو ۴ هر کدام در بخش خود رتبه نخست را کسب کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا