خودرو

ترخیص تویوتا BZ3 و راو۴ در گمرک


به تازگی مشخص شده که دو مدل وارداتی راو۴ هیبرید و BZ3 از برند تویوتا که مربوط به جانبازان می شوند در گمرک جنوب کشور ترخیص شده اند.
شرکت برساوش پیش تر اعلام کرده بود که قصد دارد دو مدل جدید از تویوتا یعنی راو۴ هیبرید و BZ3 را برای جانبازان واجد شرایط وارد کند. در این راستا امروز عکس هایی از گمرک جنوب کشور منتشر شد که نشان می دهد فرآیند ترخیص تعدادی از راو۴ها و BZ3های وارداتی شرکت برساوش انجام شده. به این ترتیب به زودی باید منتظر حضور این دو مدل تویوتا در نمایندگی های تویوتا باشیم.
در مورد کشور مبدا واردات تویوتا ها هم می توان گفت که با توجه به تحریم های حاکم، وارد کنندگان هم چنان مجبور اند از شرکای چینی و مونتاژکار تویوتا محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند و به ایران بیاورند. در نتیجه راو۴ها و BZ3های وارداتی جانبازان نیز مانند دیگر تویوتاهای وارداتی نظیر کرولا و لوین در چین مونتاژ شده اند و سپس فرآیند واردات آن ها توسط شرکت های ایرانی صورت گرفت.
به طور کلی با اقدامات اخیر واردکنندگان در راستای تامین خودروهای مربوط به جانبازان، احتمال می رود پروسه تهیه خودروهای مربوط به این عزیزان شروع شده و قرار است به زودی شاهد حضور و تحویل وارداتی های جانبازان باشیم.
بیشتر بخوانید : تویوتا bZ3 ؛ سدانی دیگر از چین برای بازار ایران
تویوتا bZ3 یک سدان محور عقب است. این خودرو از دو نوع موتور الکتریکی با خروجی های ۱۸۱ اسب بخار در مدل پایه و ۲۴۱ اسب بخار در مدل فول عرضه خواهد شد. حداکثر سرعت این خودرو روی عدد ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مدل پایه از پک باتری ۴۹.۹۲ کیلووات ساعتی بهره مند است که با این باتری ها می تواند ۵۱۷ کیلومتر را طبق چرخه CLTC بپیماید.با توجه به سقف دلاری ایران برای واردات، قطعاً تنها شاهد نسخه محور عقب این خودرو در کشور خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا