خودرو

(ویدئو) جشن تولد ۶۷ سالگی پیرترین گوریل جهان!

یک گوریل در باغ وحش برلین که احتمالاً پیرترین گوریل زنده جهان است، تولد ۶۷ سالگی خود را جشن گرفت.

فرارو- یک گوریل در باغ وحش برلین قرار است روز شنبه تولد ۶۷ سالگی خود را جشن بگیرد. فاتو که تصور می‌شود قدیمی‌ترین گوریل جهان است، بیشتر از دیوار برلین در این شهر بوده است.
به گزارش فرارو، هنگامی که فاتو برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ به برلین نقل مکان کرد، دیوار برلین هنوز دو سال از ساخت آن فاصله داشت. وقتی در سال ۱۹۸۹ سقوط کرد، او هنوز آنجا بود؛ و روز شنبه، گوریل تولد ۶۷ سالگی خود را جشن می‌گیرد.
طبق گفته باغ وحش برلین، جایی که او زندگی می‌کند، فاتو مسن‌ترین گوریل در جهان است، اگرچه سن و تولد دقیق او مشخص نیست.
باغ‌وحش می‌گوید که اولین بار زمانی وارد اروپا شد که یک ملوان سعی کرد از او به جای پرداخت پول در میخانه‌ای در شهر بندری مارسی فرانسه استفاده کند، تا اینکه سرانجام به برلین غربی رسید.
تخمین زده می‌شود که او در آن زمان حدود دو سال داشته و از آن زمان تولد او در ۱۳ آوریل جشن گرفته شده است.
فاتو اولین هدیه تولدش را روز جمعه دریافت کرد: یک سبد غذایی شامل شاخه، برگ، کاهو، انگور، موز و کمی خربزه. درست مانند انسان‌های مسن‌تر، او از خوردن غذا‌های شیرین بیش از حد اجتناب می‌کند و به طور فزاینده‌ای به غذا‌های نرمی که می‌تواند بدون دندان بجود، پایبند است.
در طبیعت، گوریل‌ها می‌توانند تا ۳۵ سالگی و در اسارت تا ۵۰ سالگی زندگی کنند. اما فاتو هیچ نشانه‌ای از توقف نشان نمی‌دهد.
او جدا از گروه اصلی زندگی می‌کند. به گفته باغ وحش، این برای یک خانم در سنین بالاتر بسیار استرس‌زا خواهد بود.
فاتو آزاد است تا هر زمان که بخواهد با میمون‌های بزرگ خود ارتباط برقرار کند، اما ترجیح می‌دهد از دوران بازنشستگی خود در آرامش لذت ببرد.
آندره شوله دامپزشک آلمانی به آسوشیتدپرس گفت که هیچ گوریلی بزرگتر از فاتو در باغ وحش دیگری وجود ندارد و ما باید فرض کنیم که حیوانی بزرگتر از او در طبیعت وجود ندارد، جایی که حیوانات آنقدر عمر نمی‌کنند.
در سال ۲۰۲۱، کاتیوشا، مسن‌ترین خرس قطبی ماده در اسارت در اروپا، در سن ۳۷ سالگی در باغ وحش مرد.
اما فاتو به تازگی پس از مرگ یک فلامینگو، مسن‌ترین ساکن باغ وحش برلین شد. پرنده پیر که از سال ۱۹۵۵ در باغ وحش زندگی می‌کرد حداقل ۷۵ سال داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا