خودرو

تفسیر انرژی‌های نو با چری در نمایشگاه پکن

نمایشگاه خودرو چری پکن و کنفرانس جهانی فروشندگان از ۲۵ آوریل تا ۳۰ آوریل برگزار می‌شود که در آن استراتژی های توسعه جدید، فناوری‌های جدید و مدل‌های جدید چری در سطح جهانی رونمایی می‌شود. موضوع این رویداد “انرژی نو، محیط زیست جدید و عصر جدید” است.
چری در شکل دادن به عصر جدید صنعت خودرو پیشگام و پیشرو است. با چشم انداز جهانی، چری به طور استراتژیک خود را در بخش انرژی‌های جدید جهانی قرار می‌دهد و جذابیت خودروهای چینی و تولید هوشمند را به جهان نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همانطور که صنعت خودروهای انرژی جدید به شکوفایی خود ادامه می‌دهد، نوآوری های تکنولوژیکی، تکامل چشم انداز انرژی متنوع، و افزایش مداوم نرخ نفوذ بازار، انقلاب سبز را در بخش جهانی خودرو تسریع می‌کند. در سال ۲۰۲۳، فروش جهانی خودروهای انرژی نو به ۱۴.۶۵۳ میلیون دستگاه افزایش یافت که رشد قابل توجه سالانه ۳۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۴، فروش جهانی خودروهای انرژی جدید از ۱۸ میلیون دستگاه فراتر خواهد رفت و نرخ پذیرش جهانی خودروهای انرژی جدید به ۴۶ درصد خواهد رسید. این ارقام نه تنها بر گسترش سریع بخش خودروهای انرژی جدید تأکید می‌کند، بلکه تغییرات عمیقی را در چشم انداز آینده صنعت خودرو نشان می‌دهد. رشد تصاعدی بخش خودروهای انرژی جدید تصادفی نیست. اولاً، پیشرفت‌های مداوم فناوری به طور قابل توجهی برد و سرعت شارژ وسایل نقلیه جدید انرژی را افزایش داده است و نگرانی‌های مصرف‌کنندگان در مورد برد خودروهای الکتریکی را کاهش داده است. ثانیاً، دولت‌ها در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای در حال تقویت حمایت از صنعت خودروهای انرژی جدید از طریق مشوق‌های سیاست‌گذاری هستند و رشد بازار قوی را تضمین می‌کنند. علاوه بر این، افزایش آگاهی مصرف کنندگان در مورد حفظ محیط زیست و بهره‌وری انرژی باعث افزایش تقاضا در بخش خودروهای انرژی جدید شده است.
چری به عنوان پیشگامی که عصر جدید قلمرو خودرو را شکل می‌دهد، بیش از یک دهه پیش مسیر انرژی جدید را آغاز کرد و به طور مستقل پیشرانه‌ها و گیربکس‌های هیبریدی با عملکرد فوق‌العاده را همراه با توسعه مدل‌های هیبریدی و الکتریکی خالص ساخت. چری اتومبیل به طور مداوم موقعیت استراتژیک خود را در بخش انرژی جدید تقویت می‌کند و جذابیت خودروهای چینی و پیچیدگی تولید هوشمند چینی را در مقیاس جهانی برجسته می‌کند. از ۲۵ آوریل تا ۳۰ آوریل، چری از آخرین دستاوردهای خود در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن و همزمان با میزبانی کنفرانس جهانی فروشندگان، رونمایی خواهد کرد. موضوع کلی این رویداد، “انرژی جدید، محیط زیست جدید، عصر جدید” بوده و نه تنها نوآوری مداوم چری در فناوری انرژی جدید را در بر می‌گیرد، بلکه چشم اندازی عمیق برای روند توسعه آینده صنعت خودرو ارائه می‌دهد.
برند چری همیشه به مفهوم برند “فناوری سبز، خانواده، همراهی” پایبند بوده و “سبز و کم کربن بودن” را به یک جهت استراتژیک مهم تبدیل کرده است. این شرکت به طور مداوم مسیرهای فناوری توسعه پایدار را بررسی می‌کند، برنامه‌های کاهش کربن را برای کل زنجیره صنعت و چرخه عمر تدوین می‌کند و QPower به مصرف انرژی کمتری در تولید دست یافته است، که چشم‌انداز چری برای ساخت یک اکوسیستم سبز برای آینده را نشان می‌دهد.
QPower معماری جامع ۴.۰ چری است که نقطه اوج انباشتگی و پیشرفت‌های فناوری پیشرانه چری در ۲۶ سال است. QPower انواع انرژی اصلی مانند ICE، PHEV، BEV را با مزایای انرژی مانند “قوی و سریع”، “کارآمد و سبز” و “پر انرژی و هوشمند” پوشش می‌دهد. توانایی‌های تکنولوژیکی آن نه تنها در صنعت خودروسازی چین پیشتاز است، بلکه دارای مزایای قابل توجهی در صنعت خودروسازی جهانی است. با استفاده از معماری QPower، قابلیت‌های عملکرد مدل‌های مختلف خودروی چری برای بهبود قابل توجهی در دوره آتی آماده شده است. این پیشرفت وعده می‌دهد که تجربه رانندگی را برای کاربران فراهم کند که نه تنها کارآمدتر است، بلکه سازگار با محیط زیست و از نظر فناوری پیشرفته است.

QPower طیفی از انواع انرژی از جمله ICE، PHEV و BEV را در بر می‌گیرد. در قلمرو فناوری PHEV، مدل‌های چری در انتقال هموار بین حالت‌های مختلف رانندگی برتری دارند و از طراحی پیچیده سیستم قدرت خود برای پاسخگویی به سناریوهای مختلف رانندگی استفاده می‌کنند. فناوری پیشرفته باتری و سیستم‌های بازیابی انرژی جنبشی به طور قابل‌توجهی کارایی مصرف انرژی را افزایش داده و منجر به کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای شده است. این امر به کاربران تجربه رانندگی سازگارتر با محیط زیست و کارآمدتر را ارائه می‌دهد و در عین حال تحقق توسعه پایدار را نیز ارتقا می‌دهد.
حالت تک موتوره برقی خالص: این حالت مناسب پیمایش در خیابان های شهری شلوغ‌ است و عملکرد NVH بهبود یافته را هنگام جابجایی به حالت برقی خالص تک موتوره ارائه می‌دهد، که همچنین دارای قابلیت‌های صرفه‌جویی در انرژی چشمگیر است.
حالت الکتریکی خالص دو موتوره: در مناطق شهری، استارت‌ها و سبقت‌های مکرر نیاز به واکنش‌های سریع و قدرتمند دارد. عملکرد هماهنگ موتورهای دوگانه، بهره‌وری انرژی استثنایی، تجربه رانندگی آرام و شتاب سریع را ارائه می‌دهد.
حالت افزایش برد: در بزرگراه‌های باز، جایی که جاده صاف است و ترافیک آزادانه جریان دارد، درگیر کردن حالت افزایش برد، تجربه رانندگی الکتریکی خالص را در عین مدیریت موثر مصرف انرژی فراهم می‌کند.
حالت رانندگی موازی: هنگامی که به توان خروجی بالا نیاز است، مانند زمان شتاب‌گیری یا سرعت‌های بالا، حالت درایو موازی شروع به کار می‌کند و شتاب سریع و جریان مداوم گشتاور قدرتمند را ارائه می‌دهد.
وقتی قدرت باتری کم است، خودرو به رانندگی فقط با موتور بنزینی تبدیل می‌شود و تنها به این موتور برای نیروی محرکه متکی است. این امر رانندگی بدون نگرانی در مسافت طولانی در شرایط خاص را تضمین می‌کند و اضطراب باتری را از بین می‌برد.
علاوه بر این، فناوری پلاگین هیبرید در معماری Qpower نه تنها شارژ باتری را از طریق موتور در هر دو حالت ساکن و پویا تسهیل می‌کند، بلکه حالت‌های ترمز احیاکننده تک موتوره یا دو موتوره را برای بازیابی انرژی جنبشی کارآمد یکپارچه می‌کند. این بهینه‌سازی به طور قابل توجهی مصرف انرژی را بهبود می‌بخشد و در نتیجه مسافت رانندگی طولانی‌تر و مصرف انرژی کاهش می‌یابد.
فناوری هیبریدی به عنوان یک راه حیاتی در حوزه انرژی جدید پدیدار می‌شود که با سیستم‌های پیشرانه دوگانه سوز و الکتریکی نوآورانه، برد رانندگی گسترده و بهره‌وری انرژی بی‌نظیر نمایان می‌شود. فناوری هیبریدی نسل سوم چری نشان دهنده تلاش ۱۸ سال توسعه فناوری هیبریدی است. این فناوری اجزای تخصصی، از جمله موتور هیبریدی، گیربکس، باتری و سیستم مدیریت باتری را که در مجموع به عنوان “سه جزء جدید” نامیده می‌شوند، یکپارچه می کند. با ویژگی‌های برتر از جمله راندمان حرارتی بیش از ۴۴.۵٪، برد وسیع بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر، مصرف سوخت ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، شتاب ۴.۲۶ ثانیه‌ای، مواد باتری پیشرفته با تراکم انرژی بالاتر و بهبود عملکرد در دمای پایین، این فناوری عملکرد فوق العاده، بهره وری انرژی پایدار و استانداردهای ایمنی خودرو را افزایش می‌دهد. کیفیت فنی قابل اعتماد آن تضمین می‌کند که نیازهای متنوع کاربران را در عصر انرژی جدید به طور جامع برآورده می‌کند.
چری با گذار از موتور احتراق داخلی سنتی (ICE)، گیربکس و شاسی به موتورهای سه‌گانه ابتکاری چری از موتورهای هیبریدی اختصاصی، گیربکس‌های هیبریدی اختصاصی و سیستم‌های پیشرانه اختصاصی هیبریدی در عصر برقی‌سازی هوشمند، به طور مداوم پیشرفت صنعت را از طریق نوآوری خودمختار پیش می‌برد. محور اصلی این استراتژی، ایجاد و ارتقای مزیت فناوری اصلی آن است که به عنوان سنگ بنای توسعه پایدار عمل می‌کند.

پیشرفت‌های چری در فناوری انرژی جدید نه تنها عملکرد قدرتمندی ارائه می‌کند، بلکه بر مهارت فنی عمیق آن در ایمنی نیز تأکید می‌کند. چری در حالی که کارایی بالا و بهره‌وری انرژی را در اولویت قرار می‌دهد، تعهدی استوار به ایمنی دارد و تضمین‌های ایمنی جامع را برای کاربران تضمین می‌کند. برای ارتقای بیشتر استانداردهای ایمنی، چری یک آزمایشگاه تصادفات خودرویی پیشرفته را ایجاد کرده است که چهار آزمایشگاه کاربردی در خود جای داده و به تصادفات کامل خودرو، ضربات شبیه سازی شده، حفاظت از عابر پیاده و ارزیابی اجزای ایمنی اختصاص دارد. این راه‌اندازی جامع یک سیستم آزمایش و توسعه کامل را تشکیل می‌دهد که اجزای ایمنی خودرو، سیستم‌ها و کل وسایل نقلیه را پوشش می‌دهد و قابلیت‌های یکپارچه برای توسعه سیستم‌های ایمنی خودرو را به نمایش می‌گذارد. این آزمایشگاه مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات تست تصادف وارداتی از کشورهای پیشرو مانند آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایالات متحده بوده و استانداردهای تایید “شش آژانس بزرگ جهانی تست تصادف (CNCAP/ENCAP/ANCAP/JNCAP/IIHS/CIASI) و همچنین بیش از ۸۰ مقررات و استاندارد ایمنی بین المللی در سراسر جهان را دارد. خودروهای انرژی جدید چری در تست‌های تصادف، مجهز به سیستم‌های ایمنی فعال پیشرفته و ویژگی‌های ایمنی غیرفعال هستند که از سرنشینان در سناریوهای مختلف رانندگی محافظت می‌کنند. علاوه بر این، خودروهای چری تحت آزمایش و ارزیابی دقیق در سناریوهای تصادف قرار می‌گیرند و به طور مداوم ساختار بدنه خودرو و پیکربندی‌های ایمنی را بهینه می‌کنند تا حداکثر ایمنی سرنشینان را در صورت تصادف تضمین کنند.
“انرژی جدید” نه تنها تمرکز خودروهای چری را نشان می‌دهد، بلکه یک چشم‌انداز مشترک برای آینده در سراسر صنعت خودروسازی جهانی است. همانطور که ما مشتاقانه منتظر نمایشگاه بین المللی خودرو پکن و کنفرانس جهانی فروشنده چری در ماه آوریل هستیم، مشتاقانه منتظر کشف شگفتی‌های هیجان انگیز بیشتری از خط تولید چری هستیم. چری با حرکت رو به جلو، متعهد به افزایش سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه، هدایت نوآوری مستمر و ارائه طیف وسیعی از وسایل نقلیه با کیفیت بالا، سازگار با محیط زیست و انرژی نو به مصرف‌کنندگان در سراسر جهان است.

گروه چری در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد و زیرمجموعه آن، چری خودرو، یکی از اولین برندهای خودروسازی چینی است که از یک میلیون دستگاه فروش عبور کرده و به بازارهای بین المللی راه یافته است. در سال ۲۰۲۳، گروه چری با فروش انباشته ۱,۸۸۱,۳۱۶ خودرو، به “دوازده رشد متوالی” در فروش دست یافت که نشان دهنده افزایش ۵۲.۶ درصدی نسبت به سال قبل است. از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، گروه چری در مجموع ۵۲۹۶۰۴ دستگاه خودرو فروخت که رشد سالانه ۶۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد. از ژانویه ۲۰۲۴، گروه چری بیش از ۱۳ میلیون کاربر جهانی، از جمله ۳.۳۵ میلیون کاربر خارج از چین، جمع آوری کرده است. چری نوآوری مستقل را به عنوان استراتژی اصلی خود در نظر می‌گیرد و یک سیستم نوآوری محصول را با تمرکز بر تحقیق و توسعه فناوری ایجاد می‌کند و خود را وقف ارائه تجربه کاربری با کیفیت بالا به مصرف کنندگان جهانی می‌کند. هشت مرکز اصلی تحقیق و توسعه، از جمله مراکز در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپا، با موفقیت تأسیس شده‌اند. تا پایان سال ۲۰۲۳، چری بیش از ۲۹ هزار اختراع ثبت و بیش از ۱۸۰۰۰ پتنت مجاز دریافت کرده و خود را در خط مقدم این صنعت قرار داده است.
حضور تجاری چری در بیش از ۸۰ کشور و منطقه در سراسر جهان گسترش یافته است. در حال حاضر، طیف محصولات صادراتی چری شامل سری‌های تیگو، سری آریزو و سری‌های eQ است که اشکال اصلی قدرت مانند ICE، BEV و PHEV را در بر می‌گیرند. چری با هسته برندی که بر «سبز، فناوری، خانواده و همراهی» تأکید دارد، به یک مسیر استراتژیک متمرکز بر ابتکارات سبز و کم کربن متعهد است و ورود خود را به حوزه‌های جدید مانند انرژی جدید، اتصال هوشمند، تحرک مشترک، سکوها و اکوسیستم‌ها تسریع می‌کند.
چری به طور فعال در رفاه عمومی شرکت می‌کند و انواع مختلفی از اقدامات عام المنفعه را در سراسر جهان انجام می‌دهد؛ این اقدامات شامل حفاظت از محیط زیست، کاهش هدفمند فقر، و کمک‌های آموزشی، مانند اهدای ۶ میلیون دلار برای حمایت از یونیسف (صندوق بین المللی اضطراری کودکان سازمان ملل متحد) در “آموزش جهانی” خود است. این موضوع، نشان دهنده رسالت و مسئولیت برندهای چینی به جامعه بین المللی است.
چری به مدت ۲۱ سال متوالی مقام برترین صادرکننده خودروهای سواری چین را در اختیار داشته و در پنج انتخاب متوالی توسط SASAC (کمیسیون نظارت و مدیریت دارایی های دولتی) و CICG (گروه ارتباطات بین المللی چین) عنوان “۲۰ شرکت برتر حضور در خارج از کشور” را دریافت کرده است. در گزارش Kantar BrandZ ۵۰، چری به عنوان سازنده برند برتر چینی در سال ۲۰۲۳، رتبه اول را در رده خودرو دارد. بر اساس مطالعات مختلف شاخص خودرو J.D. Power برای سال ۲۰۲۳، چری در بین برندهای داخلی چین جایگاه برتر را در IQS (مطالعه کیفیت اولیه) دارد. علاوه بر این، سری خودروهای آن، از جمله تیگو ۸، تیگو ۷ و تیگو ۴ یا همان X۵۵ پرو، هر کدام مقام اول را در بخش‌های خود به دست آورده‌اند.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.
۳۲۲

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا