خودرو

(عکس) شمارش معکوس برای ورود لوکس‌ترین خودروی وارداتی به بازار

طراحی هونگچی H ۵ در مجموع با پرستیژ، شیک و خاص است؛ در نمای جلویی شاهد همان سبک طراحی معمول در محصولات هونگچی هستیم.
هونگچی H ۵ یکی از پر سر و صداترین خودرو‌های وارداتی بازار ایران محسوب شده و توانسته توجه بسیاری را به سمت خود جلب کند. بخوانید… لکسوس ۱۰ میلیاردی بازار ایران مالیات خودرو لوکس ۱۴۰۳ شامل کدام خودرو می‌شود؟ افزایش ۵ درصدی قیمت انواع خودرو در سال ۱۴۰۳
به گزارش خبرآنلاین، بهمن موتور به تازگی با انتشار اعلامیه‌ای، نسبت به تاخیر در تحویل خودرو‌های وارداتی خود واکنش نشان داد. به گفته این خودروساز، محصولات وارداتی این شرکت مانند هونگچی H ۵ که اکنون لقب لوکس‌ترین خودروی چینی و وارداتی بازار ایران را یدک می‌کشد، در اردیبهشت ماه سال جاری به مشتریان تحویل داده می‌شود. ۳ درصد جریمه تاخیر برای این خودرو‌ها در نظر گرفته شده است.
هونگچی H ۵ همچنین در آخرین نمایشگاه خودروی تهران که در سال ۱۴۰۲ در شهر آفتاب برگزار شد، حضور داشت و جزو یکی از پر استقبال‌ترین خودرو‌های این رویداد شناخته شد.
البته به غیر از ویژگی‌های خود خودرو، وجود نام هونگچی در ابتدای اسم این محصول، به اعتبار آن بیشتر از قبل می‌افزاید. هونگچی شرکت خودروسازی چینی است که متعلق به گروه فاو بوده و به تولید خودرو‌های لوکس و خاص و با کیفیت مشهور است. جالب است بدانید که گروه خودروسازی فاو، قدیمی‌ترین خودروساز چین محسوب شده و از سال ۱۹۵۸ فعالیت خود را آغاز کرده است.
طراحی هونگچی H ۵ در مجموع با پرستیژ، شیک و خاص است. در نمای جلویی شاهد همان سبک طراحی معمول در محصولات هونگچی هستیم. چراغ‌های باریک جلو در کنار جلوپنجره نسبتا بزرگ و ادوات کرومی، بیشترین خودنمایی را در این قسمت دارند. طراحی چراغ‌های جلو به سبک دو چراغ بوده و به بهترین شکل اجرا شده است.
خط قرمزی که نشان همیشگی محصولات هونگچی است در H ۵ هم دیده می‌شود. نمای کناری طراحی ساده و شیکی دارد. رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی برای این خودرو قابل سفارش است.

چراغ پشتی به شکل متصل بوده و با الهام گیری از دم کوسه طراحی شده است. گرافیک داخلی این چراغ زیبا و قابل توجه است. در دیفیوزر خودرو شاهد دو اگزوز اسپرت و واقعی هستیم.

طراحی مدرن و لوکس کابین قابل توجه است. نمایشگر‌های بزرگ و استفاده از چند رنگ، جذابیت کابین را بیشتر کرده‌اند. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات-سرگرمی، دوربین ۳۶۰ درجه، هدآپ دیسپلی، تنظیم برقی و گرمکن و ماساژور صندلی‌های جلو، سقف پانوراما، ۹ ایربگ و… از جمله امکانات شاخص این خودرو به حساب می‌آیند.

قلب تپنده نسخه وارداتی شامل پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بوده که ۲۲۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۷.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۳۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. هونگچی H ۵ از سیستم تعلیق مک‌فرسون در محور جلو و مولتی‌لینک در محور عقب استفاده می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا