خودرو

تویوتا یاریس به زودی عرضه می شود / از موبایل فروشی تا واردات خودرو


تویوتا یاریس ۲۰۲۳ جدیدترین وارداتی بازار ایران خواهد بود که به تازگی مجوز استاندارد خود را دریافت کرده و قرار است توسط یک فروشنده موبایل وارد شود.
به تازگی تصویری به دست خبرنگار اسب بخار رسیده که نشان می دهد تویوتا یاریس ۲۰۲۳ مجوز استاندارد خود را از سازمان ملی استاندارد دریافت کرده و قرار است به زودی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شود. نکته جالبی که در تصویر ارسالی توجه ما را به خود معطوف کرد نام وارد کننده بود که با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد یک شرکت فروشنده موبایل قصد واردات تویوتا یاریس ۲۰۲۳ به ایران را دارد.
طی تماسی که با مسئول بخش بازرگانی شرکت توسعه ارتباطات هما صورت گرفت مشخص شد که این کمپانی هیچ تجربه ای در زمینه واردات خودرو ندارد و به همین دلیل برای ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان، با شرکت دیگری که نامش را فاش نکردند قرارداد بسته است. در ادامه گفتگو، مسئول بازرگانی اذعان کرد که شرکت توسعه ارتباطات هما قصد دارد تا علاوه بر یاریس ۲۰۲۳، محصولات دیگری از برند تویوتا را نیز وارد کند و هم اکنون در مرحله دریافت مجوزهای لازم از سازمان استاندارد و محیط زیست است.
قیمت این سدان اقتصادی تویوتا نیز تا به حال مشخص نشده و سازمان حمایت در حال بررسی اسناد و مدارک ارائه شده توسط وارد کننده برای نهایی کردن قیمت است.
با توجه به آخرین به روزرسانی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی و طبق اظهارات مسئول بخش بازرگانی شرکت توسعه ارتباطات هما، تویوتا یاریس ۲۰۲۳ قرار است به زودی قیمت گذاری و عرضه شود.
با توجه به کد NGC102L درج شده در مجوز استاندارد این خودرو می توان گفت که یاریس قرار است با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی که ۱۰۳ اسب بخار توان و ۱۳۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند، وارد و عرضه شود. توان و گشتاور خروجی موتور نسخه وارداتی یاریس نیز از طریق گیربکس CVT با ۷ دنده مصنوعی به چرخ های جلو منتقل می شود.
بیشتر بخوانید : ناآشناترین شرکت، مدعی جدید واردات تویوتا شده
به طور کلی همان طور که پیش هشدار داده شد باید گفت که مسئله واردات خودروها روز به روز در حال پیچیده تر شدن است زیرا نام واردکنندگان جدیدی به گوش می رسد که یا در گذشته هیچ فعالیت خاصی در هیچ زمینه ای نداشتند (شرکت های تازه تاسیس) و یا این که زمینه فعالیت آن ها هیچ ارتباطی به خودرو نداشت. این نکته می تواند زنگ خطری برای خریداران خودروهای وارداتی باشد چرا که احتمال بی نتیجه ماندن خرید آن ها با توجه به چنین واردکنندگانی بالا می رود.لازم به ذکر است که شرکت های بی نام و نشانی که اخیراً فعالیت خود را در زمینه واردات خودرو شروع کرده اند حتی نمی توانند به ساده ترین سوالات ما پاسخ بدهند و این قضیه نشان دهنده بی برنامگی آن ها در واردات خودرو است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا