خودرو

نسخه‌ بنزینی نسل چهارم سیتروئن C3 معرفی شد


شش ماه پس از معرفی مدل تمام‌الکتریکی e-C3، سیتروئن اکنون از نسخه‌های درون‌سوز مدل C3 که در دو پیشرانه استاندارد و هایبریدی خفیف عرضه خواهد شد رونمایی کرده است. نسل چهارم C3 از برخی عناصر طراحی جدید بهره می‌برد و با قیمت شروع ۱۴ هزار و ۹۹۰ یورو (۱۶ هزار و ۲۷۵ دلار) که ارزان‌تر از مدل قبلی محسوب می‌شود،‌ تاکید سیتروئن بر ارزان نگه داشتن این مدل کوچک را نشان می‌دهد. نسخه پایه سیتروئن C3 به یک پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ بنزینی با توانایی تولید ۱۰۰ اسب بخار مجهز است. این قدرت توسط یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. نسخه کم‌مصرف‌تر Hybrid 100 از همین پیشرانه بنزینی در کنار یک باتری ۴۸ وولتی لیتیوم‌یونی و یک پیشرانه الکتریکی استفاده می‌کند. جعبه‌دنده این نسخه نیز یک ۶ سرعته دوکلاچ اتوماتیک است. پیشرانه الکتریکی می‌تواند تا ۲۸ اسب بخار تولید کند اما فقط از ۱۲ اسب بخار آن برای کمک به افزایش شتاب خودرو (در مواقع موردنیاز) استفاده خواهد شد. سیتروئن مدعی است که نسخه هایبریدی ملایم می‌تواند تا ۵۰ درصد از سفرهای درون‌شهری را در حالت الکتریکی پوشش دهد و نسبت به نسخه غیرالکتریکی‌شده، ۱۰ درصد مصرف سوخت و آلایندگی کم‌تری دارد. از نمای بیرونی، تفاوت چندانی را نمی‌توان بین C3 و نسخه تمام‌الکتریکی آن یعنی e-C3 پیدا کرد. تنها تفاوت شاید نبود نشان e در نسخه‌های بنزینی باشد. با هدف پربازده کردن خط تولید سیتروئن، فقط دو نسخه از این مدل عرضه خواهد شد. نسخه پرچم‌دار و مجهز Max، از یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در فضای داخلی بهره می‌برد اما خریداران نسخه پایه و استاندارد You فقط به مواردی مثل نگه‌دارنده گوشی همراه دسترسی خواهند داشت. سیستم جدید HUD سیتروئن، جای یک پنل ابزار سنتی را پر کرده و در هر دو نسخه عرضه خواهد شد. تجهیزات رفاهی آپشنال خودرو شامل مواردی مثل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک،‌ شارژ بدون سیم و اتصال گوشی همراه به سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی می‌شود. تجهیزات ایمنی و کمک‌رسان ADAS نیز در ابتدایی‌ترین حالت خود نگه داشته شده‌اند.

با وجود طول ۴۰۱۵ میلی‌متری، سیتروئن ادعا می‌کند که C3 جدید به لطف فاصله ۱۹۷ میلی‌متری از سطح زمین و بدنه با ارتفاع بیشتر، از فضای داخلی جادارتر و ورود و خروج راحت‌تری نسبت به نسل قبلی بهره می‌برد. فضای بار و صندوق عقب نیز با ۱۰ لیتر افزایش، اکنون به ظرفیت ۳۱۰ لیتر رسیده است. یکی از دیگر تجهیزات استاندارد خودرو، سیستم تعلیق مخصوص سیتروئن با نام Citroen Advanced Comfort است که به ارائه یک سواری نرم و راحت برای تمام سرنشینان کمک می‌کند. گفتنی است که بین نسخه اروپایی این مدل و نسخه‌ای که در بازارهای هند و آمریکای جنوبی فروخته می‌شود، تفاوت‌هایی جزئی وجود دارد. انتظار می‌رود که تحویل اولین دستگاه‌های سیتروئن C3 ۲۰۲۴ از تابستان امسال در اروپا آغاز شود. در فرانسه، C3 You قیمت پایه‌ای برابر با ۱۴ هزار و ۹۹۰ یورو (۱۶ هزار و ۲۷۵ دلار) دارد. گفتنی است مدل فعلی C3 که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و فیس‌لیفتی هم در سال ۲۰۲۰ دریافت کرد، هم‌اکنون با قیمت ۱۶ هزار و ۵۹۰ یورو (۱۸ هزار و ۱۱۴ دلار) عرضه می‌شود. نسخه تمام‌الکتریکی e-C3 نیز قیمت پایه‌ای نزدیک به ۲۳ هزار و ۳۰۰ یورو (۲۵ هزار و ۳۰۰ دلار) دارد. البته سیتروئن گفته که در حال کار روی نسخه‌ای ارزان‌تر از این مدل است که قرار است در سال ۲۰۲۵ با قیمت پایه ۱۹ هزار و ۹۹۰ یورو (۲۱ هزار و ۷۰۸ دلار) عرضه شود. رقیب اصلی سیتروئن C3، داچیا ساندرو استپ‌وی است که تنها مدل مشابه با ظاهر کراس‌اوور در سگمنت خودروهای سوپرمینی محسوب می‌شود. نسل بعدی فیات پاندا نیز که در تابستان ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد، می‌تواند به تهدیدی جدی برای محصول جدید سیتروئن تبدیل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا