خودرو

خبر ارزان شدن خودروهای وارداتی پیچید!/ این ۲ خودرو، نیامده مدل عوض کردند!

اقتصادنیوز : دو خودرو از محصولات برند کیا که در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه شده بودند، مدل عوض کرده و با امکانات جدید متفاوت در دسترس متقاضیان قرار گرفتند.
به گزارش اقتصادنیوز، کیا K5 و کیا سلتوس با مدل های جدید از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به متقاضیان عرضه می شود.
براساس اعلام شرکت واردکننده کیا K5 جدید از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ بهره می برد این در حالیست که پیش تر K5 با پیشرانه ۲.۰ لیتری به متقاضیان عرضه شده بود.
پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو قدرتی ۱۶۷ اسب بخاری برای این محصول برند کیا به ارمغان می آورد این در حالیست که موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی این خودرو قدرتی معادل ۱۵۰ اسب بخار داشت.
کیا K5 جدید به نسبت کیا K5 که اول به کشور وارد شد شاهد تغییر در گشتاور نیز هست. موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ این برند کره‌ای گشتاوری ۲۵۳ نیوتن متر تولید می کند اما کیا K5 اولیه گشتاوری ۱۹۶ نیوتن متری تولید می کرد.
کیا K5 جدید از یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه سود می برد این در حالیست که کیا K5 که برای اولین باراز مسیر سامانه یکپارچه فروش خودو در دسترس متقاضیان قرار گرفت گیربکسی ۶ سرعته داشت.
ارزش گمرکی دو خودرو تفاوت چندانی با هم نمی کند. کیا K5 جدید ارزش گمرکی ۱۹ هزار و ۳۰۰ یورو دارد این در حالیست که کیا K5 اولیه ارزش گمرکی ۱۹ هزار و ۵۰۰ یورویی داشت.

اما سود بازرگانی برای واردات خودرو تفاوت معنا داری دارد. کیا K5 ابتدا با تعرفه ۹۵ درصدی به کشور وارد شد اما کیا K5 جدید به دلیل تغییر در حجم موتور با تعرفه ۷۵ درصدی به کشور وارد می شود.
به نظر می رسد تلاش کوشا خودرو به عنوان شرکت واردکننده این است تا محصولات خود را با قیمت پایین تر در دسترس متقاضیان قرار دهد.
دیگر محصول برند کیا یعنی کیا سلتوس که برای اولین بار حضور در بازار خودروی ایران را تجربه می کند نیز در دور جدید عرضه با موتوری متفاوت از دور اول در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.
سلتوس یک کراس اوور شهری است که ابتدا با یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در بازار ایران حضور یافت. اما در دور جدید سلتوس با یک موتور ۱.۴ لیتری توربو شارژ روانه سامانه یکپارچه فروش خودرو خواهد شد.
پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی سلتوس قدرت ۱۳۲ اسب بخاری تولید می کند و گشتاور این خودرو نیز ۱۵۷ نیونت متر است.
اما پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو شارژ سلتوس قدرت معادل ۱۴۰ اسب بخاری تولید می کند. این موتور توربو شارژ گشتاوری ۲۴۲ نیوتن متری دارد.
گیربکس سلتوس اولیه ۶ سرعته اتوماتیک بود اما سلتوس جدید از یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه بهره می برد.
به نظر می رسد این سلتوس جدید هم با توجه به اینکه با کاهش حجم موتور مواجه شده از تعرفه واردات پایین تری بهره می برد.
پیش بینی می شود این اتفاق برای سایر خودروهای وارداتی نیز بیفتد و با امکانات متفاوت به نسبت عرضه های اولیه در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا