خودرو

زمان عرضه آریزو ۸ پلاگین هیبریدی و فونیکس FX برقی مشخص شد + مشخصات فنی


پیرو عرضه محصولات برند چری در ایران، گفته می‌شود در سال ۱۴۰۳ فونیکس آریزو ۸ پلاگین و فونیکس FX برقی توسط شرکت مدیران خودرو عرضه خواهد شد.
شرکت مدیران خودرو که بتازگی اقدام به معرفی دو مدل پلاگین هیبرید تیگو ۸ پرو e پلاس و تیگو ۷ پرو e پلاس در بازار کشورمان کرده است قصد دارد تا سبد کاملتری از محصولات با انرژی جدید(هیبریدی و برقی) را تحت برند فونیکس NEV معرفی کند.

فونیکس آریزو ۸ پلاگین هیبرید یک خودروی سدان کامپکت است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای در آوریل ۲۰۲۳ رونمایی شد. این خودرو با ابعاد ۴۷۸۰ میلی‌متر طول، ۱۸۴۳ میلی‌متر عرض و ۱۴۶۹ میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری ۲۷۹۰ میلی‌متر، یک خودروی کامپکت چهار در با ظرفیت پنج نفره است.
آریزو ۸ پلاگین هیبریدی از یک سیستم هیبریدی پلاگین Kunpeng Super Performance Electric Hybrid C-DM بهره می‌برد که شامل یک موتور بنزینی توربوشارژ ۱.۵ لیتری با توان ۱۱۵ کیلووات (۱۵۴ اسب بخار) و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر و یک موتور الکتریکی با توان ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب بخار) و گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر است. این خودرو می‌تواند از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۷.۶ ثانیه طی کند.

برد تمام الکتریکی آریزو ۸ پلاگین هیبریدی در چرخه WLTC برابر با ۱۰۷ کیلومتر است. برد ترکیبی این خودرو نیز به ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۴.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
در فضای داخلی، آریزو ۸ پلاگین هیبریدی از یک صفحه نمایش دوگانه ۱۲.۳ اینچی شامل صفحه کیلومتر و صفحه نمایشگر لمسی اطلاعات سرگرمی، همراه با یک فرمان سه‌شاخه پایین‌تخت بهره می‌برد. کنسول میانی مجهز به دسته‌دنده کریستالی، اهرم تعویض دنده و یک پد شارژ بی‌سیم است. امکانات رفاهی دیگری مانند سانروف پانوراما، صندلی‌های برقی گرمایش و خنک‌کننده نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده‌اند.

اومودا ۵ ای وی که در ایران با نام فونیکس FX برقی شناخته خواهد شد، از یک پیشرانه الکتریکی بهره می برد که حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. طبق ادعای شرکت چری، فونیکس FX برقی قادر است در مدت زمان کمتر از ۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نیروی محرکه موتور الکتریکی از طریق باتری ۶۱ کیلووات ساعتی تأمین می شود که در صورت شارژ کامل، می تواند تا مسافت ۴۵۰ کیلومتر را طی کند. این باتری با فناوری شارژ سریع سازگار است و می تواند در مدت زمان کوتاه ۴۰ دقیقه حدود ۸۰ درصد شارژ شود. البته اگر از برق شهری استفاده شود، شارژ کامل باتری حدود ۵ ساعت طول می کشد.
در داخل کابین فونیکس FX برقی تفاوت چندانی با فضای داخلی مدل بنزینی فونیکس FX مشاهده نمی شود. با این حال، استفاده از تزئینات چوبی در قسمت هایی مانند داشبورد باعث افزایش جذابیت فضای داخلی شده است. علاوه بر این، طراحی کنسول مرکزی نیز به طور کامل تغییر کرده و حالت مینیمالیستی به خود گرفته است. در این طراحی جدید دیگر خبری از اهرم تعویض دنده نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا