خودرو

وانت GMC Sierra، یک خرچنگ غول پیکر برقی


جی ام سی روز سه شنبه مشخصات وانت برقی سیرا مدل ۲۰۲۴ خود را اعلام کرد که برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و سرانجام تابستان امسال در نمایشگاه ها عرضه می شود.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، اولین نسخه‌ای که وارد بازار می‌شود، نسخه محدودی خواهد بود که Sierra EV Denali Edition 1 2024 نامیده می‌شود. این در حالی است که برخی از مشخصات آن با مدل های آینده مشابه خواهد بود.
بسیاری از مشخصات آن نیز با شورلت سیلورادو EV 2024 مشترک است، که مانند GMC فروش خود را از تابستان امسال برای مشتریان آغاز می‌کند، البته این خودرو نیز در ابتدا به عنوان نسخه‌ای محدود به نام Silverado EV First Edition RST به عنوان یک پیکاپ کار EV Silverado از سال گذشته برای خریداران تجاری در دسترس بوده است.
Sierra EV Denali Edition 2024 با حداکثر قدرت ۷۵۴ اسب بخار و سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره وارد بازار می شود. این خروجی فقط یک رقم موقت در زمانی که این پیکاپ در حالت حداکثر توان خود باشد، است. GMC نگفته است که این پیکاپ در حالت معمولی چه توانی ایجاد می کند.
برآوردها برای ظرفیت یدک کشی و محموله بازنگری شده است و به ترتیب ۴۵۰۰ کیلوگرم و ۱۴۵۰ کیلوگرم است. ظرفیت یدک کشی ۲۲۵ کیلوگرم بیشتر از آنچه قبلا اعلام شده بود، خواهد بود، در حالی که محموله آن تنها ۶۸ کیلوگرم بیشتر شده است.
تخمین ماکزیمم برد نیز ۶۵ کیلومتر بیشتر از آنچه قبلا اعلام شده بود، یعنی ۷۰۸ میلومتر است. این در حالی است که اعداد دارای رتبه EPA هنئز منتشر نشده اند. GMC هنوز مشخصات دقیق باتری را اعلام نکرده و تصور می شود این خودرو دارای یک پک باتری با ظرفیت ۲۰۵ کیلووات ساعت باشد. با این حال، این خودروساز تأیید کرده است که یک سیستم الکتریکی ۸۰۰ ولتی شارژ سریع DC را به این خودرو اضافه خواهد کرد که تا ۳۵۰ کیلووات یا شارژ کافی برای پیمایش ۱۶۰ کیلومتر برد را در ۱۰ دقیقه شارژ می کند.
سیستم تعلیق این خودرو بادی استاندارد است و می تواند پیکاپ را تقریباً دو اینچ بالا یا پایین بیاورد. فرمان چرخ عقب نیز در این خودرو گنجانده شده است و به پیکاپ اجازه می دهد تا با حرکت در جهت مورب وارد حالت CrabWalk مشابه Hummer EV Pickup GMC و Hummer EV SUV شود. علاوه بر این فرمان چرخ عقب دایره چرخش پیکاپ را کوچک می کند و به مانورپذیری در شرایط سخت کمک می کند.
در داخل، Sierra EV از خط تولید فعلی GMC و برادر Chevy خود با داشبورد و طراحی خاص خود متفاوت است. به جای یک صفحه نمایش بزرگ روی داشبورد، Sierra EV همه چیز را در یک کلاستر ۱۱ اینچی و یک صفحه نمایش لمسی ۱۶.۸ اینچی به سبک پرتره با یک دکمه تنظیم صدا روی صفحه نمایش و هفت کلید نصب شده در زیر آن گنجانده است. ویژگی‌های دیگری مانند هدآپ دیسپلی، سقف شیشه‌ای و ویژگی کمک راننده خودکار سوپر کروز جنرال موتورز همگی در این خودرو قرار گرفته اند.
قیمت Sierra EV Denali Edition 1 2024 از ۹۹ هزار دلار شروع می شود که شامل هزینه حمل و نقل ۱۹۹۵ دلاری نیز می شود. این مقدار نسبت به قیمت اولیه ۱۰۸ هزار دلاری که قبلا اعلام شده بود بسیار پایین تر است. پیش‌بینی می‌شود که کلاس‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر Sierra EV، از جمله Elevation و ATV، از سال مدل ۲۰۲۵ وارد بازار شوند.
تولید این خودرو در کارخانه Factory Zero جنرال موتورز در نزدیکی دیترویت انجام می شود، جایی که هامر EV و Silverado EV نیز ساخته می شوند. قرار است تولید در سال ۲۰۲۵ به کارخانه Orion Assembly جنرال موتورز در Orion Township، میشیگان نیز گسترش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا