خودرو

هفت تفاوت مهم لاماری ایما HEV و نسخه معمولی

عصر خودرو- شرکت آرین پارس موتور سال گذشته از نسخه هایبرید لاماری ایما رونمایی و نخستین مرحله فروش آن را برگزار کرد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مهمترین سوال در آستانه تحویل نخستین سری لاماری ایما HEV اصلی ترین تفاوت های این خودرو نسبت به نسخه معمولی لاماری ایما است که در این مطلب آن ها را تشریح خواهیم کرد.
۱-  دو قلب در یک بدن لاماری ایما هایبرید یا HEV از یک پیشرانه برقی در کنار پیشرانه بنزینی بهره می برد. پیشرانه بنزینی این خودرو ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۶۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتون متر است که با یک پیشرانه الکتریکی با حداکثر توان ۱۷۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتون متر همراهی می شود. باتری لیتیومی(مایع خنک) نسخه هایبرید ۲ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و از طریق ترمز گیری، حرکت در سراشیبی و همچنین موتور بنزینی دائما شارژ می شود و برای به حرکت در آوردن موتور الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.البته این تغییرات منجر به افزایش وزن نسخه هایبرید به ۱۷۰۰ کیلوگرم شده که حدود ۱۵۰ کیلوگرم وزن بیشتری از نسخه معمولی دارد اما در نهایت همه عملکرد های فنی و مصرف سوخت خودرو بهبود یافته است.
۲-  شتاب، مصرف سوخت و آلایندگی در لاماری ایما HEV شما دو موتور معادل پیشرانه لاماری ایما معمولی خواهید داشت که با ثبت شتاب حدود ۸ تا ۸.۵ ثانیه ای حدود دو ثانیه عملکرد بهتری در شتابگیری نسبت به نسخه معمولی را به ثبت می رساند. همچنین سیستم هایبرید که در ترکیب موتور الکتریکی و بنزینی کار می کند مصرف سوخت ترکیبی حدود ۵ لیتر را رقم می زند که حدود ۲ لیتر کمتر از نسخه معمولی است. با این حساب نسخه هایبرید لاماری هم قدرت، هم شتاب و هم مصرف سوخت به مراتب بهتری ارائه می کند و اگر دوستدار محیط زیست هستید، میزان آلایندگی آن نیز به مراتب کمتر از نسخه تمام بنزینی است. ۳-  تغییرات طراحی ظاهری لاماری ایما از محبوب ترین خودروهای بازار ایران از نظر طراحی ظاهری است و همین امر منجر به ایجاد بازار داغ و پرطرفداری برای این محصول آرین پارس موتور شده است. فرم کلی بدنه در کنار چراغ های باریک جلو و چراغ های متصل عقب، طرحی یکپارچه و متناسب را ایجاد کرده که بدون شک مورد پسند عموم مشتریان بازار است. نسخه هایبرید این خودرو با حفظ کلیات جذاب ظاهری، تغییراتی در سپر جلو و سپر عقب داشته است که به تفاوت محسوس ظاهری آن با نسخه بنزینی کم کبسزایی کرده است. از طرف دیگر، اضافه شدن نوار عمودی کرومی و فرم شاخ مانند روی بخش پایینی سپر جلو ، منجر به تشکیل نمایی خشن و جذاب تر برای این مدل شده است و البته شاخ های طرفین پایین سپر جلو تناسب جالبی با لوگو برند لاماری و شاخ های گوزن دارد.
۴-  تغییرات طراحی داخلی در داخل نسخه هایبرید لاماری ایما، کلید استارت فرم الماسی به خود گرفته و اهرم تعویض دنده DHT این خودرو نیز از این فرم جذاب پیروی کرده است. همچنین تریم فسفری داخل کابین نیز از دیگر تغییرات ظاهری در مقایسه با نسخه معمولی لاماری ایما است. همچنین صندلی ها با تغییر با حالت یکپارچه و اسپرت، ظاهر و عملکرد متفاوتی نسبت به نسخه معمولی دارند. ۵-  ایمنی لاماری ایما در جدیدترین نسخه تست های موسسه C-NCAP که با سخت گیری های فراوانی انجام می شود موفق به کسب هر ۵ ستاره ایمنی شده است. امتیازات ایمنی این خودرو برای کلیت خودرو حدود ۹۰ درصد و برای سرنشینان حدود ۹۴ درصد بوده است و به دلیل طراحی با قوس های فراوان منجر به سکب یکی از بالاترین امتیازها برای برخورد با عابر پیاده شده است. این خودرو همچنین با طراحی ساختار استاندارد شاسی برای عدم انتقال ضربه به سرنشینان و مدیرتی جانمایی نقطه g صندلی ها کمترین آسیب ممکن در تصادفات را متوجه سرنشینان می کند و پلتفرم این خودرو به معنای واقعی، از نظر ایمنی با مهندسی قابل قبولی ساخته شده است. نسخه معمولی لاماری از ۶ کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای بهره می برد و به ترمز پارک برقی EPB، اتوهلد، ESP، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی HDC، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی HAC، هشدار برخورد از جلو FCW، ترمز کمک الکترونیکی HBA و BAS، سیستم کنترل فشار باد تایرها و فرمان برقی چند حالبته با قابلیت انتخاب حالت های Cozy، استاندارد و اسپرت مجهز شده است. حال در نسخه هایبرید یا HEV این خودرو علاوه بر تکنولوژی های ایمنی نسخه معمولی شاهد موارد تازه ای نظیر سه حالت تنظیم ترمز Cozy، اسپرت و استاندارد هستیم. این مدل همچنین با افزوده شدن رادارها به تکنولوژی های سیستم کمکی تغییر لاین LDWS، هشدار باز بودن در ها DOW، هشدار نقاط کور BSD و هشدار عبور ترافیک عقب RCTA مجهز شده است که سطح ایمنی این خودرو با سیستم های کمک راننده جدید را یک پله ارتقاء می دهد. ۶-  صندلی ها لاماری ایما در نسخه معمولی تنها مجهز به تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت به همراه تنظیم گودی کمر است. نسخه هایبرید این خودرو تحول قابل توجهی در بخش صندلی ها بخصوص برای سرنشینان جلو داشته به گونه ای که در گام نخست، فرم صندلی ها دو تکه با پشت سری به فرم یکپارچه اسپرت تغییر پیدا کرده که تماما کمر سرنشینان را در بر می گیرد و حس اطمینان بالایی برای رانندگی اسپرت ایجاد می کند. همچنین تنظیمات برقی صندلی راننده به ۱۰ جهت ارتباقء پیدا کرده و صندلی شاگرد نیز امکان تنظیم برقی در ۴ جهت را دارد. سیستم گرم کن و سرد کن به صندلی راننده افزوده شده و صندلی شاگرد نیز به گرم کن مجهز است. همچنین صندلی راننده به ماساژور با ۵ حالت مختلف ماساژ تجهیز شده حافظه تنظیمات صندلی و آینه نیز برای راننده به آن افزوده شده است. ۷-  آپشن های جدید مهمترین امکانات رفاهی لاماری ایما در نسخه معمولی شامل دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی پشت فرمان و میانه داشبورد، دوربین عقب، دوربین ثبت وقایع، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل و کول باکس می شود. نسخه HEV این خودرو علاوه بر این امکانات و امکانات ایمنی و رفاهی بخش صندلی ها که اشاره شد به موارد تازه ای همچون سیستم خودکار تنظیم آینه هنگام حرکت به عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، در برقی عقب، نورپردازی داخل کابین و نوربالای اتوماتیک مجهز شده است. همچنین سقف پانورامیک لاماری ایما در نسخه HEV، امکان تنظیم نور ورودی را دارد و با عنوان Skylight معرفی شده است.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا