خودرو

تویوتا لوین خودرو وارداتی در راه بازار کشور، تصاویر محصولات جدید تویوتا در ایران + عکس


در پی رفع ممنوعیت واردات خودرو به ایران، شرکت برساوش به عنوان یکی از واردکنندگان خودرو و کشنده‌های سنگین، تصمیم گرفته است تا نسبت به ورود یکی از محصولات شرکت تویوتا به بازار داخلی اقدام نماید. این خودرو که تویوتا لوین نام دارد، در حقیقت همان مدل محبوب و پرفروش تویوتا کرولا می‌باشد، اما با ظاهری متفاوت و فیس‌لیفت جدیدتر از نمونه‌های کرولای موجود در ایران که توسط شرکت معین خودرو ایرانیان عرضه می‌شوند.
تویوتا لوین در کشور چین و در کارخانه مشترک GAC-TOYOTA تولید می‌گردد. شرکت برساوش در نظر دارد تا هر دو نسخه بنزینی و هیبریدی این خودرو را به بازار ایران عرضه نماید. نکته جالب توجه این است که علاوه بر شرکت برساوش، خودروساز داخلی سایپا نیز برای واردات “تویوتا کرولا هیبرید” اقدام نموده است.
در خصوص نسخه هیبریدی تویوتا لوین، این خودرو دارای تفاوت‌های ظاهری جزئی با نمونه بنزینی بوده و از امکانات بهتری نیز برخوردار می‌باشد. این مدل مصرف سوخت کمتری نسبت به نسخه بنزینی داشته و با توجه به قوانین گمرکی، تعرفه گمرکی پایین‌تری نیز برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

خودروی تویوتا لوین، محصول شرکت مشهور و معتبر تویوتا ژاپن، یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصولات این شرکت است که در دو نسخه بنزینی و هیبریدی عرضه می‌شود. این خودرو سدان کامپکت با ابعادی مناسب و کارایی بالا، مجهز به امکانات و تجهیزات روز دنیا است که در ادامه به طور کامل به معرفی آن می‌پردازیم.
نسخه بنزینی تویوتا لوین به پیشرانه ۱.۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ۹NR مجهز است که نمونه به‌روزرسانی شده موتور ۸NR محسوب می‌شود. این پیشرانه توربوشارژر که در تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری توربو نیز دیده می‌شود، قادر است ۱۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی حاصل از این پیشرانه پرقدرت، از طریق جعبه دنده اتوماتیک مولتی درایو CVT به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. جعبه دنده این خودرو می‌تواند در نسخه‌های تیپ‌ترونیک ۱۰ سرعته مصنوعی و یا بدون این قابلیت سفارش داده شود.
تویوتا لوین بنزینی دارای امکانات و تجهیزات متنوع و پیشرفته‌ای است که عبارتند از: ۷ کیسه هوا، سانروف برقی، تریم داخلی پارچه‌ای، رینگ آلومینیومی، فناوری LED برای چراغ‌ها، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط‌خوان، سیستم پیشگیری از خروج از خط، استارت دکمه‌ای، تهویه دستی الکتریکی با پاکسازی هوای کابین، سنسور نور، نور بالای اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی، سیستم اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، استارت‌استاپ اتوماتیک و امکان تنظیم حالت رانندگی.
در کنار نسخه بنزینی، تویوتا لوین هیبریدی نیز با مشخصات فنی برابر با کرولا هیبرید عرضه می‌شود. این خودرو به پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی ۸ZR که نمونه به‌روزرسانی شده موتور ۲ZR است، مجهز شده و یک قوای محرکه الکتریکی نیز در کنار آن قرار گرفته است. جعبه دنده در این نسخه از نوع e-CVT بوده و توان را به چرخ‌های جلو می‌رساند.

مجموعه پیشرانه و موتور الکتریکی در لوین هیبرید قادرند به صورت ترکیبی ۱۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. البته در لحظات خاص، این سیستم می‌تواند گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متری و قدرتی نزدیک به ۱۴۰ اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار دهد. اما در حالت عادی، برآیند حرکتی این خودرو شبیه به پریوس بوده و مقادیر ۱۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را تجربه خواهیم کرد. مصرف سوخت بهینه لوین و کرولا هیبرید کمتر از ۴.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و این سدان ژاپنی از فناوری جدید خنک‌کاری قوای محرکه الکتریکی نیز بهره می‌برد.
امکانات و تجهیزات نسخه هیبریدی لوین شامل ۶ کیسه هوا، تریم داخلی پارچه‌ای (با امکان سفارش چرمی)، سانروف برقی، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال هوشمند به تلفن همراه، حالت رانندگی برقی، امکان تنظیم حالت رانندگی، حالت B بازیافت انرژی دستی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل تطبیقی، خودران سطح ۲.۵، رانندگی بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، فناوری LED برای چراغ‌ها، رینگ آلومینیومی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور، تابلوخوان، نور بالای اتوماتیک، جلو آمپر دیجیتال، دوربین و سنسور پارک عقب و دیگر امکانات روز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا