خودرو

پیکاپ پلاگین هیبریدی BYD معرفی شد، رقیبی قدرتمند برای تویوتا هایلوکس + عکس


شرکت BYD یک وانت بار اندازه هایلوکس را برای بازار جهانی معرفی کرد.
شرکت BYD تصاویر رسمی از وانت بار مورد انتظار خود را منتشر کرد. این یک مدل پلاگین هایبریدی به اندازه تویوتا هایلوکس است که برای بازار جهانی طراحی شده است. قبلاً سایت CarNewsChina گزارش داده بود که این وانت بار وارد استرالیا و آفریقای جنوبی خواهد شد.
وانت بار BYD چندین بار در چین دیده شده و BYD برای ثبت اختراع آن اقدام کرده است. یک هیئت بین المللی داخل آن را نشان داد و حتی یک نسخه راست فرمان از این وانت بار در چین دیده شده است. با این حال، BYD ساکت مانده و هیچ جزئیاتی درباره این مدل ارائه نکرده است. امروز، بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی جهان این سکوت را شکسته و اولین مجموعه از تصاویر رسمی این وانت بار را منتشر کرده است.

پیکاپ BYD با رنگ آبی و نارنجی سنگین پوشیده شده است. با این حال، می توانیم چراغ های جلوی متمایز آن با دو لنز را ببینیم که به عدد “۸” شباهت دارند. این وانت بار سبک قوی و زمختی با محفظه چرخ های پهن، خط کاپوت بلند و آینه های بغل بزرگ دارد. آن دارای ریل های سقف، یک بار انداز نسبتاً کوتاه و دستگیره درب های سنتی است.
وانت بار BYD همچنین از لاستیک های AT شرکت Giti استفاده می کند. در گلگیر عقب چپ دریچه سوخت و در گلگیر عقب راست دریچه شارژ دارد. این وانت بار در محور عقب دارای سیستم تعلیق مستقل چند لینکی است. ابعاد آن هنوز اعلام نشده است. اما BYD گفته این وانت بار اندازه تویوتا هایلوکس (۵۳۲۵/۱۸۵۵/۱۸۱۵ میلی متر) است. این بدان معنی است که آن نزدیک به وانت برقی Geely Radar (Riddara) RD6 نیز هست که برای بازارهای خارجی طراحی شده است.

وانت بار BYD یک پلاگین هایبرید با برد ترکیبی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر و برد الکتریکی آن حدود ۱۰۰ کیلومتر در هر بار شارژ است. همچنین دارای AR-HUD و سیستم تعلیق فعال است.
همانطور که گفته شد، وانت بار BYD چندین بار در چین دیده شده و یک لوگوی بزرگ BYD یکپارچه در جلوپنجره نصب شده است. داخل این خودرو شبیه به خودروی Fang Cheng Bao Bao 5 (Leopard 5) بوده که سال گذشته معرفی شد. اهرم دنده محکم و دکمه های فیزیکی زیادی داخل خودرو وجود دارد اما مانیتورهای بزرگی نیز تعبیه شده‌اند.
این امر تعجب آور نیست که BYD این مدل را برای بازار جهانی طراحی کرده زیرا وانت بارها هنوز با برخی محدودیت ها در چین روبرو هستند. این دلیلی است که چرا بسیاری از خریداران چینی از خرید آنها اجتناب می‌کنند. علاوه بر این، وانت بارها کاملاً با چشم اندازهای شهری چین سازگار نیستند. بر اساس اطلاعات قبلی، بازارهای اصلی خارجی این خودرو استرالیا، آفریقای جنوبی، نیوزیلند، جنوب شرق آسیا و خاورمیانه خواهد بود.
از آنجا که BYD شروع به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد این وانت بار کرده، احتمالاً در این ماه مجوز فروش از MIIT چین را دریافت می کند. همچنین احتمال حضور این مدل در نمایشگاه خودرو پکن که در اواخر آوریل برگزار می شود، وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا