خودرو

سنگدوینی: واگذاری شازند، دولت را با مشکلاتی روبرو می‌کند/واردات خودرو کارکرده رقابت ایجاد می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بارها شاهد بودیم که بعضی واگذاری‌ها باعث شد آن مجموعه عقب بیافتد و تعطیل شود و دوباره دولت باید هزینه می‌کرد. از سوی دیگر مردم نارضایتی داشتند. شازند هم یک مجموعه بزرگ و تاثیرگذار در کشور است.
اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی‌راد؛ طبق گزارش‌ها واگذاری پتروشیمی شازند به پالایشگاه تهران منتفی شده است. زیرا محمدباقر قالیباف، رییس مجلس در نامه‌ای به ابراهیم رییسی، رئیس‌جمهور مصوبه هیات‌وزیران درباره فروش و واگذاری شرکت‌ها با نرخ تابلوی بورس را مغایر قانون دانست و آن را ابطال کرد.
در ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ پتروشیمی شازند قیمتگذاری و به پالایشگاه تهران واگذار شد. بدین ترتیب با ابطال واگذاری و فروش پتروشیمی شازند باید این شرکت دولتی به گروه توسعه ملی بازگردد. رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اقتصادآنلاین در این خصوص گفت: بعضی از واگذاری‌ها کشور را دچار مشکل می‌کند. کماینکه بارها این اتفاق افتاده است.
وی در ادامه توضیح داد: بعضی از واگذاری‌ها از طریق اصل ۱۴۴ کشور را دچار مشکل می‌کند. شازند هم یک مکان استراتژیک و مهم برای دولت و کشور است. بنابراین این اقدام بابد صورت می‌گرفت.
سنگدوینی تصریح کرد: بارها شاهد بودیم که بعضی واگذاری‌ها باعث شد آن مجموعه عقب بیافتد و تعطیل شود و دوباره دولت باید هزینه می‌کرد. از سوی دیگر مردم نارضایتی داشتند. شازند هم یک مجموعه بزرگ و تاثیرگذار در کشور است. بنابراین از نظر من حرکت رییس مجلس درست بوده است. عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص خودروهای کارکرده در داخل کشور و واردات خودروهای کار کرده گفت: یکی از مباحثی که ما در مجلس یازدهم در برنامه هفتم مطرح کردیم، بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت است. خودروهای کارکرده هزینه‌های مختلفی از جمله سوخت را روی دست کشور می‌گذارند. باید در این مواقع حواسمان جمع باشد و مراقبت کنیم.
وی در نهایت بیان کرد: اما واردات خودرو کارکرده رقابتی ایجاد می‌کند. همچنین باعث می‌شود کسانی که در داخل خودرو تولید می‌کنند حواسشان به تولیداتشان باشد. زیرا آنهایی که در داخل به خصوص در بخش دولتی خودرو تولید می‌کنند، حواسشان به کیفیت نیست. باید کیفیت از لحاظ ایمنی و مصرف سوخت مورد توجه قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا