خودرو

قدرت‌نمایی استثنایی نیسان پاترول محبوب در سیل اخیر دبی /فیلم و عکس

در جریان سیل و وضعیت آب‌وهوایی دبی، تصاویر و فیلم‌هایی از قدرت‌نمایی برخی خودروها منتشر شده که توجه علاقه‌مندان صنعت خودرو را به خود جلب کرده است.
امیرمسعود عابدین: بارندگی شدید دیروز و سیلاب در سواحل خلیج فارس، صحنه‌های منحصربه‌فردی را رقم زده است. در یکی از فیلم‌های منتشر شده، یک دستگاه نیسان پاترول (نسل ششم)، به راحتی و با سرعت از میان خودروهایی که گرفتار سیل شده بودند، عبور می‌کند. نکته جالب‌تر اینکه در میان خودروهایی که نمی‌توانند به حرکت خود ادامه دهند، مرسدس بنز هم به چشم می‌خورد.
به گزارش خبرآنلاین، نسل سوم نیسان پاترول که طی سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۹ روی خط تولید این کمپانی ژاپنی حضور داشت، از سوی شرکت پارس خودرو روانه بازار ایران شد. پارس خودرو، نیسان پاترول را در قالب دو سری ۱۶۰ و ۲۶۰ دو یا چهار درب، طی سال‌های ۶۴ تا ۱۳۸۲ روانه بازار ایران کرد.

نیسان پاترول با دو نوع پیشرانه به دست مشتریان ایرانی رسید؛ اولین موتور از نوع چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با کد Z۲۴ بود که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد و نیروی حاصل به واسطه سیستم چهارچرخ محرک به سوی هر دو محور ارسال می‌شد. پیشرانه ۱۶ سوپاپ نیز در سال‌های آخر تولید برای این محصول در نظر گرفته شد. مصرف سوخت ترکیبی نیسان پاترول ۴ سیلندر معادل ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد آن حدود ۱۶ ثانیه به طول می‌انجامد.
همچنین یک موتور ۶ سیلندر ۱۲ سوپاپ به حجم ۴ لیتر با قدرت ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن ‌متر برای پاترول در نظر گرفته شد. این خودرو معادل ۱۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف کرده و حداکثر سرعت آن به ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. وزن نیسان پاترول چهاردر شش سیلندر حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم است.
اگر حضور نیسان پاترول در بازار ایران ادامه داشت، یقینا تهدیدی ویژه برای مارکت تویوتا لندکروزر و سایر رقبای خود محسوب می‌شد.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا