خودرو

نسخه جدید و هیبریدی گریت‌وال تانک ۵۰۰ معرفی شد


شرکت گریت‌وال نسخه‌ای جدید و هیبریدی را از تانک ۵۰۰ را اخیرا رونمایی کرده است. گریت‌وال تانک ۵۰۰ هیبریدی جدید، باتری بزرگتری دارد و سامانه هیبریدی آن به نوع PHEV یا پلاگین هیبریدی تغییر کرده است. البته ابعاد این خودرو در مقایسه با قبل بدون تغییر باقی مانده است. گریت وال این نسخه خاص از تانک ۵۰۰ را Hi4-Z می‌نامد که این نشان پشت درب پنجم خودرو مشاهده می‌شود.
براساس اعلام وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، باتری گریت وال تانک ۵۰۰ پلاگین هیبریدی ۵۹.۰۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که در مقایسه با باتری نسخه قبلی که ۳۷.۱ کیلووات ساعت بود، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. این باتری از یک واحد لیتیوم سه تایی تشکیل شده است و به واسطه افزایش حجم، برد خودرو را از ۱۲۰ کیلومتر به ۲۰۱ کیلومتر می‌رساند. البته بزرگ شدن باتری باعث شده است تا وزن تانک ۵۰۰ هیبریدی از ۲۸۳۰ کیلوگرم به ۲۹۸۰ کیلوگرم افزایش یابد.

گریت‌وال تانک ۵۰۰ Hi4-Z از موتور جدید E20NB با چرخه میلر استفاده می‌کند که راندمان بهتری در مصرف سوخت ائز خود نشان می‌دهد. با این حال حداکثر قدرت و گشتاور این خودرو بدون تغییر باقی مانده است. پیشرانه گریت وال تانک ۵۰۰ Hi4-Z حداکثر ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. مصرف سوخت این خودرو ۸.۶ لیتر بر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی است که نسبت به گذشته، کاهش ۰.۲ لیتری را تجربه کرده است.
حداکثر سرعت این شاسی‌بلند تمام الکتریکی ۲۰۵ کیلومتربرساعت اعلام شده است که در مقایسه با نسخه قبلی با ۱۸۰ کیلومتربرساعت، بهبود قابل توجهی را نشان می‌دهد. همچنین احتمالا این خودرو با سیستم چهارچرخ محرک جدیدی به بازار خواهد آمد که عملکرد تهاجمی‌تری را از خود به نمایش می‌گذارد. البته از آن‌جایی که باتری‌ها کف صندوق عقب قرار دارند، بخشی از فضای بار خودرو در مقایسه با نسخه قبل اشغال خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا