خودرو

سورپرایز ایران‌خودرو برای سال ۱۴۰۳/ تولید این خودرو سروصدا خواهد کرد

اقتصادنیوز: ایران خودرو در برنامه‌ریزی خود برای سال ۱۴۰۳ روی تولید رانا حساب کرده است.
به گزارش اقتصادنیوز، بررسی تولید و فروش رانا طی بهمن سال گذشته نشان می دهد ایران خودرو به رغم افت تولید بیش از ۱۶ درصدی در تولید رانا برنامه هایی خود را منظم کرده تا در سال جاری تولید این محصول خود را افزایش دهد.
آبی های جاده مخصوص در پایان یازدهمین ماه از سال ۱۴۰۲ در مجموع تولید نزدیک به ۲۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع رانا را نهایی کردند. این خودروساز در همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱ حول و حوش ۲۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه رانا را در خطوط تولید خود تکمیل کرده بود. بنابراین شاهد افت تولید بیش از چهار هزار و ۳۰۰ دستگاهی رانا تا پایان بهمن ۱۴۰۲ هستیم.
بیشترین تیراژ ماهانه رانا در سال ۱۴۰۲ در ماه آذر رقم خورد در آخرین ماه پاییز حدود سه هزار و ۱۰۰ دستگاه رانا در خطوط تولید این خودروسازی تکمیل شد.
آمار تولید رانا نشان می دهد ایران خودرویی ها از مجموع ۱۱ ماهه مورد بررسی تنها در سه ماهه مرداد تا مهر ۱۴۰۲ بیشتر از مدت مشابه سال قبل از آن رانا تولید کردند. این خودروساز در سایر ماههای ۱۴۰۲ از روند تولید خود در سال ۱۴۰۱ عقب مانده است.

ویروس افت تولید به جان فروش رانا نیز افتاد و ایران خودرویی ها تا پایان بهمن پارسال در مقایسه با همین بازه زمانی در سال پیش از آن شاهد کاهش تیراژ فروش نزدیک به ۱۱ هزار و ۵۰۰ دستگاهی این محصول خود بودند. آبی های جاده مخصوص در پایان دومین ماه از فصل زمستان سال گذشته در مجموع حدود ۲۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع رانا را برای متقاضیان فاکتور کردند.
اقتصادنیوز: افزایش قیمت تسلا در چین با کاهش‌ قیمت خودروسازان دیگر مواجه شد.
مطالعه وضعیت فروش رانا تا پایان بهمن ۱۴۰۱ نشان می دهد خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص حول و حوش ۳۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه رانا فروخته است. بنابراین ایران خودرو در بازه زمانی مورد بررسی در فروش رانا با کاهش حدود ۳۳ درصدی مواجه شدند.
بیشترین آمار فروش ماهانه رانا نیز در سال گذشته مربوط به آبان می شود. ایران خودرویی ها در دومین ماه از پاییز ۱۴۰۲ نزدیک به پنج هزار و ۱۰۰ دستگاه رانا را برای مشتریان خود فاکتور کردند.

آبی های جاده مخصوص تنها در دو ماه از یازده ماه سال گذشته (مهر و آبان ۱۴۰۲) به نسبت آمار فروش یازده ماهه خود در سال ۱۴۰۱ بیشتر رانا فروختند.
به رغم افت تولید و فروش رانا اما ایران خودرویی ها مهر سال گذشته برای هشت محصول جدید خود از شورای رقابت قیمت جدید گرفتند. رانا پلاس پانوراما با گیربکس ۶ سرعته ارتقا یافته یکی از این محصولات بود. پبش بینی می شود مدیران ایران خودرو نه تنها همچنان قصد دارند رانا در سبد محصولاتی خود نگه دارند بلکه به نظر می رسد قصد دارند تا سهم بیشتری از سبد محصولاتی خود در تولید و فروش را به رانا اختصاص دهند. بنابراین در سال جاری بیشتر از رانا خواهیم شنید؛ از خودرویی که ایران خودرویی ها ناگهان عاشقش شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا