خودرو

موسیقی دلنشین مازراتی خاموش می شود


شرکت مازراتی اعلام کرده است که این کمپانی تنها تا سال ۲۰۲۸ به تولید خودروهای بنزینی ادامه خواهد داد و پس از آن وارد فاز جدید تولید خودروهای برقی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، مازراتی برنامه‌های خود را برای تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی ۲ سال جلو انداخته و سال ۲۰۲۸ تولید خودروهای بنزینی را متوقف خواهد کرد.
روز دوشنبه، مازراتی اعلام کرد که خط تولید این شرکت تا سال ۲۰۲۸ یک نسخه الکتریکی از کمپانی را ارائه می‌دهد. این خودروساز همچنین اعلام کرده است که می‌تواند خودروهای بنزینی خود را در سال‌های آینده به‌تدریج کنار بگذارد.
مدیرعامل مازراتی، دیوید گراسو، در این خصوص گفته است: «این خودروساز آماده است تا فروش خودروهای بنزینی را تا سال ۲۰۲۸ متوقف کند، اما این موضوع به بازارها بستگی دارد.»
مازراتی برندی است که با صدای دلنشین موتورهای V8 شناخته می‌شود و با این اوصاف، موسیقی دلنشین مازراتی در سال‌های آینده فرو خواهد نشست. خبرها حکایت از آن دارد که تا پایان سال ۲۰۲۵، مدل‌های مازراتی یا الکتریکی خواهد بود یا یک گزینه پیشرانه الکتریکی را پشتیبانی خواهد کرد.
اولین مدل‌های الکتریکی که در مازراتی به نام Folgores شناخته می‌شوند، کراس‌اوور Grecale Folgore و GranTurismo Folgore اولین مدل‌ها به شمار می‌روند و پس از آن یک کانورتیبل برقی به شکل GranCabrio Folgore روانه بازار خواهد شد و آغاز دوران کانورتیبل‌های الکتریکی مازراتی را رقم خواهد زد. علاوه بر این یک نسخه الکتریکی از ابرخودروی MC20 که با نام MC20 Folgore شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۵ معرفی می‌شود. سخنگوی مازراتی گفت که شاسی‌بلند الکتریکی Levante Folgore نیز در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود و خط تولید با رونمایی از Quattroporte Folgore در سال ۲۰۲۸ تکمیل خواهد شد.
مازراتی دو پلتفرم مختلف برای خط تولید برق فعلی خود ایجاد کرده است. Grecale بر روی معماری اختصاصی BEV سوار می‌شود، در حالی که GranTurismo Folgore (و بعداً GranCabrio Folgore) روی پلتفرم‌های اصلاح‌شده ICE با بسته باتری T شکل سوار می‌شوند. این خودروساز همچنین به پلتفرم‌های اختصاصی BEV که توسط شرکت مادر، Stellantis، معروف به STLA توسعه‌یافته است، دسترسی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا