خودرو

تویوتا ارزان‌تر از شاهین!/ عکس

تویوتا از یک خودروی اقتصادی برای بازار کشورهای در حال توسعه رونمایی کرد. این خودرو Urban Cruiser Taisor نام دارد و از قیمت بسیار پایینی برخوردار است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش آخرین خودرو، تویوتا و سوزوکی در حال گسترش همکاری های خود در زمینه های مختلف هستند و Urban Cruiser Taisor ماحصل این امر است. در نگاه نخست به این کراس اوور جدید، شباهت بی حد و حصر آن به سوزوکی فرانکس جلب توجه می کند. در واقع این خودرو همان مدل فرانکس است که نشان تویوتا را روی خود دارد!

کراس اوور اقتصادی تویوتا بر اساس پلتفرم Heartect سوزوکی توسعه پیدا کرده و با انواع پیشرانه های بنزینی، هیبرید نرم و دوگانه سوز CNG به فروش خواهد رسید. این خودرو در مقایسه با فرانکس تفاوت هایی جزئی دارد که از جمله آنها باید به کوچک تر شدن و تغییر شکل جلوپنجره، گرافیک متفاوت چراغ های LED و فرم سپر جلو اشاره کنیم. علاوه بر این ها، Urban Cruiser Taisor روی رینگ های ۱۶ اینچی با طراحی متفاوت سوار شده است.

در داخل کابین، نشان تویوتا در وسط فرمان تنها تفاوت Urban Cruiser Taisor با سوزوکی فرانکس است! بنابراین امکانات دو مدل یکسان هستند. بدون شک نمایشگر ایستاده ۹ اینچی حاضر در پشت فرمان را باید شاخص ترین ویژگی کابین دانست. با وجود ماهیت اقتصادی خودرو، این نمایشگر از اندروید اتو و اپل کارپلی به صورت بی سیم پشتیبانی می کند. جالب تر اینکه در تریم های بالارده سیستم هداپ دیسپلی و شارژر بی سیم نیز به Urban Cruiser Taisor اضافه می شود. این کراس اوور ارزان قیمت به ۶ کیسه هوای ایمنی مجهز است.

تویوتا Urban Cruiser Taisor طولی برابر با ۳۹۹۵ میلیمتر دارد. با توجه به جثه بسیار کوچک، این خودرو کوچک ترین کراس اوور تویوتا محسوب می شود. برای مقایسه، یاریس کراس که در اروپا، ژاپن و استرالیا به فروش می رسد، ۱۸۵ میلیمتر طول بیشتری دارد.

در بخش پیشرانه، تویوتا Urban Cruiser Taisor با سوزوکی فرانکس مشترک است. در نسخه پایه موتور بنزینی ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. این موتور می تواند ۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند. نسخه دوگانه سوز CNG نیز از همین موتور بهره می برد.

در نسخه هیبرید نرم، از یک موتور ۱ لیتری توربوشارژ استفاده شده؛ این موتور هم توانایی تولید ۱۰۰ اسب بخار قدرت را دارد و نیروی آن از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا جعبه دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

در حال حاضر تویوتا Urban Cruiser Taisor فقط در بازار هند عرضه می شود. این کراس اوور ژاپنی در نسخه پایه قیمتی معادل ۹,۲۷۹ دلار یا حدوداً ۶۰۰ میلیون تومان (آن هم با دلار ۶۴ هزار تومانی) دارد. قیمت نسخه فول هم به ۱۵,۶۳۳ دلار می رسد. این رقم نیز معادل تقریباً یک میلیارد تومان است.

ناگفته نماند قرار است نسخه هیبریدی سوزوکی فرانکس در ایران عرضه شود. این خودرو در هند اندکی ارزان تر از تویوتا Urban Cruiser Taisor بوده و در مدل بنزینی پایه با قیمتی معادل ۹ هزار دلار یا ۵۷۶ میلیون تومان قابل خرید است.
۲۲۷۲۲۷

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا