خودرو

تایکان توربو GT ؛ قدرتمندترین پورشه با قیمت سنگین وارد نمایندگی ها می شود (+تصاویر)

راز بهبود رکوردهای محصولات قبلی پورشه در تایکان توربو جی تی جدید به استفاده از سیلیکون کاربید در ساختار موتور الکتریکی محور عقب مربوط می شود که در عین حال در زمینه مهندسی وزن نیز یک برگ برنده را در اختیار مهندسان پورشه قرار داده است.
عصر ایران- پورشه تایکان یکی از سریع ترین خودروهای بازار جهانی است. نسخه پایه آن شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۴.۵ ثانیه ای دارد و تریم توربو اس پرچمدار این رکورد را با لانچ کنترل در ۲.۳ ثانیه ثبت می کند.
اکنون تایکان توربو جی تی ۲۰۲۵ از راه رسیده تا این اعداد چشمگیر را بازهم بهبود دهد.
تایکان توربو جی تی ۲۰۲۵ قدرتمندترین پورشه تمام دوران است. این هیولای آلمانی مجهز به پیشرانه ۷۷۷ اسب بخاری با گشتاور ۱۳۴۰ نیوتن متر است. میزان خروجی پیشرانه با استفاده از قابلیت جدید اتک مود به ۱۰۱۹ اسب بخار افزایش می یابد.

تایکان ها آپشنی به نام پوش-تو-پس دارند که با فعال کردن آن برای ۱۰  ثانیه برابر با ۹۵ اسب بخار اضافه به سر چرخ ها تزریق می شود تا یک شتاب گیری آتشین ایجاد شود. اما در تایکان توربو جی تی ۲۰۲۵ این آپشن با نام اتک مود ارائه شده  و فقط کافی است تا راننده شیفتر سمت راست پشت فرمان را به سمت بالا بکشد.
اما یک مرحله بالاتر هم وجود دارد زیرا در شرایطی که راننده لانچ کنترل تایکان جدید را نیز فعال کند، عملکرد پیشرانه در بالاترین بازده ممکن قرار می گیرد و ۱۰۹۲ اسب بخار را برای ۲ ثانیه آزاد می کند. شاخص صفر تا ۱۰۰ پورشه تایکان جدید با این ویژگی برابر با ۲.۲ ثانیه محاسبه شده و در صورتی که خودرو مجهز به پکیج کاهش وزن Weissach  شود، رکورد مذکور به ۲.۱ ثانیه بهبود خواهد یافت. این برای نخستین بار است که پورشه پکیج مذکور را برای یک سدان ۴ درب ارائه می کند.
تایکان توربو جی تی ۲۰۲۵ برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت تنها به ۶.۶ ثانیه نیاز دارد که این زمان با حضور پکیج کاهش وزن به ۶.۴ ثانیه بهبود می یابد. بیشینه سرعت در پیست ۲۹۰ کیلومتر برساعت است که بازهم با حضور پکیج کاهش وزن به ۳۰۶ کیلومتر برساعت بهبود خواهد داشت.
راز بهبود رکوردهای محصولات قبلی پورشه در تایکان توربو جی تی جدید به استفاده از سیلیکون کاربید در ساختار موتور الکتریکی محور عقب مربوط می شود که در عین حال در زمینه مهندسی وزن نیز یک برگ برنده را در اختیار مهندسان پورشه قرار داده است.
پورشه تایکان توربو جی تی با پکیج کاهش وزن در مقایسه با توربو اس با همین پکیج حدود ۷۱ کیلوگرم سبک تر است.
استفاده از پنل های فیبرکربن در قسمت های مختلف خودرو نیز یکی دیگر از ابزارهای کاهش وزن پورشه بوده است.
سیستم ترمز کربن- سرامیک و رینگ های ۲۱ اینچی هم وزن کمتری در مقایسه با همین قطعات توربو اس دارند. این مجموعه با لاستیک های پیرلی به عنوان آپشن استاندارد در تایکان توربو جی تی ۲۰۲۵ ارائه می شوند.
یکی دیگر از امکانات استاندارد توربو جی تی به سیستم تعلیق تطبیقی پورشه مربوط می شود که برای نصب روی توربو جی تی یک مرحله بروزررسانی را نیز پشت سر گذاشته است.
پورشه توربو جی تی ۲۰۲۵ میزبان مجموعه آپشن استاندارد است. از دیگر ویژگی های استاندارد این مدل باید به اسپویلر تطبیقی عقب اشاره کنیم.
در توسعه فضای کابین از بهترین مواد اولیه و پنل های جذاب فیبرکربن استفاده شده است. پورشه ویژگی تنظیم الکتریکی ۱۸ جهته با نام اسپرت سیت پلاس تطبیقی را بازهم در توربو جی تی به آپشن استاندارد تبدیل کرده است.
البته این دست و دلبازی های پورشه هزینه سنگینی را روی دوش مشتریان قرار می دهد یا بهتر بگوئیم از قبل همه چیز را حساب کرده است زیرا پورشه تایکان توربو جی تی ۲۰۲۵ برچسب قیمتی ۲۳۲ هزار دلار را همراه خود دارد. البته برای مشتریانی که تجملات بیشتری مدنظر داشته باشند حدود ۵۵ هزار دلار امکان افزایش آپشن در نظر گرفته شده است.
پکیج کاهش وزن بدون دریافت هزینه اضافی روی توربو جی تی قابل فعال سازی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا