خودرو

نقص خطرناک سایبرتراک

دنیای اقتصاد :

مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث می‌شود دریچه کنترل هوا در حین رانندگی گیر کند. این خریدار سایبرتراک را «یک تله مرگ» توصیف کرده است.
به گزارش ایسنا، خودرو سایبر تراک (Cybertruck) شرکت تسلا بار دیگر در معرض حمله قرار گرفت و این بار علت آن یک نقص خطرناک تهدید‌کننده جان بود که باعث می‌شود خودرو به حداکثر سرعت برسد و در آن سرعت بماند. به نقل از دیلی‌میل، الای (Elai)، مالک سایبرتراک در تگزاس، در ویدئویی که در فضای مجازی پخش کرد، این وسیله نقلیه را «تله مرگ» نامید و ادعا کرد که پوشش پدال هنگام رانندگی از روی پدال گاز لیز خورده و روی پوشش کف خودرو گیر کرده است و در جای خود قفل کرده و خودرو را با ۱۰۰درصد سرعت به سمت جلو سوق داده است. این مالک سایبرتراک اکنون هشدار می‌دهد که اگر کسی در آن موقعیت آرامش خود را حفظ نکند، عواقب آن می‌تواند خطرناک باشد. براساس یک پست در ایکس، شرکت تسلا تمام تحویل‌ها را به مدت هفت روز متوقف کرده است.
الای این رویداد وحشتناک را توصیف کرد و گفت: چند روز پیش در حال رانندگی بودم که درپوش پدال لیز خورد. بر اساس طراحی تخته کف، با این لغزش به سمت بالا، پدال گاز تا ۱۰۰درصد پایین می‌رود و همان‌جا می‌ماند. وی متوجه شد که با پایین نگه داشتن ترمز در تمام طول مسیر، خودرو کنترل می‌شود، اما هر بار که پایش را از روی ترمز بردارد، سایبرتراک دوباره شتاب می‌گیرد. او توضیح می‌دهد: بنابراین ماشین را متوقف کردم، آن را در حالت پارک گذاشتم و پیاده شدم. اولش فکر کردم پدال خراب است ولی این‌طور نبود. فهمیدم که گیر کرده است. او تکه‌پارچه‌ای را نشان می‌دهد که درست از پشت پدال گاز بیرون زده است. اگرچه الای آرام بود و بلافاصله برای متوقف کردن خودرو اقدام کرد، اما می‌گوید: برای کسی که وحشت کند، این حادثه می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
اداره ملی ایمنی حمل‌و‌نقل بزرگراهی فراخوانی برای سایبرتراک ۲۰۲۴ تسلا ارسال نکرده و به دیلی‌میل گفته است که از این موضوع آگاه است و برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر با سازنده در تماس است. تسلا در ماه‌های اخیر انتقادهای بیشتری در مورد سایبرتراک دریافت کرده است و مالکان آن از ایجاد لکه‌های زنگ‌زدگی پس از رانندگی در باران شکایت داشته‌اند. شکایات دیگر عبارتند از خرابی سایبرتراک تنها چهار روز پس از خرید و سیم معیوب در سیستم فرمان که منجر به ترمزگیری و عملکرد نادرست ترمزها می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا