خودرو

رنوی الکتریکی ارزان

خبرگزاری رویترز گزارش کرده که مدیران رنو طرح ارزانترین مدل این کارخانه به نام توئینگو را تایید کرده‌اند و با پایان مرحله طراحی، مرحله مهندسی …
خبرگزاری رویترز گزارش کرده که مدیران رنو طرح ارزانترین مدل این کارخانه به نام توئینگو را تایید کرده‌اند و با پایان مرحله طراحی، مرحله مهندسی برای تولید انبوه آغاز شده است.
رنو توئینگو یکی از محبوب‌ترین مدل‌های رنو است. نسل اول ماشین در سال ۱۹۹۲ به بازار عرضه شد و در سه دهه گذشته بیش از چهار میلیون دستگاه از آن فروخته شده است. نسل جدید ماشین قرار است در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه شود و قوای محرکه الکتریکی خواهد داشت.
ماشین‌های الکتریکی رنو توسط زیرمجموعه‌ای به نام آمپر در این کارخانه ساخته می‌شود. یکی از اهداف آمپر کاهش زمان طراحی و مهندسی محصولات رنو است. شرکت‌های خودروسازی به طور متوسط پنج سال برای طراحی و مهندسی هر مدل جدید زمان لازم دارند.
آمپر در تلاش برای کاهش زمان طراحی و مهندسی، نسل جدید مدل مگان الکتریکی را در چهار سال و مدل الکتریکی رنو ۵ را در سه سال به بازار عرضه کرد و حالا قصد دارد این زمان را به دو سال و نیم کاهش دهد. این زمان تقریبا مشابه با زمانی است که خودروسازان نوپا برای عرضه یک مدل جدید صرف می‌کنند.
مهندسان رنو برای کاهش این زمان، تعداد قطعات ماشین را بیست درصد کاهش داده‌اند و قصد دارند بیشتر از قطعاتی استفاده کننده که قبلا توسط قطعه‌سازان طراحی و تولید شده است.
رنو برای عرضه سریع توئینگو به بازار دلیل مهم دیگری هم دارد. صادرات ماشین‌های ارزان چینی به اروپا سرعت گرفته و رنو نمی‌خواهد بازار را به این رقیبان تازه‌وارد واگذار کند. رنو برای صر‌فه‌جویی در هزینه تولید ماشین با فولکس‌واگن در حال مذاکره است. در صورتی که این مذاکرات به سرانجام برسد، فولکس‌واگن هم از پلتفرم رنو توئینگو برای ساخت یک مدل کوچک استفاده خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا