خودرو

تسلا روباتاکسی را ۸ اوت رونمایی می‌کند

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که محصول جدید این شرکت سازنده خودروهای برقی موسوم به “روباتاکسی” در ۸ اوت رونمایی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که محصول جدید این شرکت سازنده خودروهای برقی موسوم به “روباتاکسی” در ۸ اوت رونمایی خواهد شد.
ماسک سال‌ها در مورد پروژه روباتاکسی صحبت کرده است و در حالی که سرمایه‌گذاران نسبت به کند شدن رشد شرکت تسلا نگران هستند، این محصول می‌تواند یک تجارت جدید و بزرگ را برای این خودروساز رقم بزند.
بر اساس این گزارش، پس از توییت ایلان ماسک، سهام تسلا در معاملات طولانی مدت بیش از ۳ درصد افزایش یافت.
ماسک روز جمعه، تاریخ رونمایی روباتاکسی را پس از آن اعلام کرد که رویترز گزارش داد برنامه تسلا برای تولید خودروی ارزان‌قیمت که بسیار انتظار آن می‌رفت، لغو شده است. ماسک رویترز را به “دروغگویی” متهم کرد.
در سال ۲۰۱۵، ایلان ماسک به سهامداران اعلام کرد که خودروهای تسلا در عرض سه سال “به طور کامل خودران” خواهند شد.
در سال ۲۰۱۶، وی گفت که تسلا تا پایان سال بعد می‌تواند خودرویی تولید کند که بدون نیاز به هیچ گونه مداخله انسانی از یک سوی آمریکا به سوی دیگر سفر کند.
تسلا هنوز یک روباتاکسی، وسیله نقلیه کاملاً خودران، یا یک فناوری‌ که بتواند خودروهای این شرکت را به خودروهای خودکار «سطح ۳» تبدیل کند، ارائه نکرده است.
با این حال، تسلا سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS) را ارائه می‌کند، از جمله گزینه استاندارد “خلبان خودکار” Autopilot یا گزینه ممتاز “رانندگی خودکار کامل” Full Self-Driving  ، که دومی برای مشتریان این خودروها در ایالات متحده ۱۹۹ دلار در ماه یا ۱۲۰۰۰ دلار به صورت پیش پرداخت هزینه دارد.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا