خودرو

(عکس) زن جوانی که رئیس جمهور جدید پاکستان را همراهی می‌کند کیست؟

آصف‌علی زرداری، روز یکشنبه و هنگام ورود به مراسم سوگند وفاداری، مانند دور اول ریاست جمهوری‌اش تنها نبود. زن جوانی دستش را در دست رئیس‌جمهوری حلقه کرده و او را در نقش بانوی اول تا پایان مراسم همراهی نمود.
آصف‌علی زرداری ۶۹ ساله، روز جمعه گذشته برای دومین‌بار به کرسی ریاست‌جمهوری پاکستان رسید و روز یک‎شنبه، ۲۰ اسفند، سوگند وفاداری یاد کرد. زرداری از سال ۲۰۰۷ که همسرش بی‎نظیر بوتو، نخست‌وزیر پیشین پاکستان در حمله انتحاری کشته شد مجرد مانده است.
به گزارش فرارو، آصف‌علی زرداری، روز یکشنبه و هنگام ورود به مراسم سوگند وفاداری، مانند دور اول ریاست جمهوری‌اش تنها نبود. زن جوانی دستش را در دست رئیس‌جمهوری حلقه کرده و او را در نقش بانوی اول تا پایان مراسم همراهی نمود. این زن جوان، آصفه بوتو زرداری ۳۱ ساله، کوچک‌ترین فرزند بی‌نظیر بوتو و آصف‌علی زرداری است.
آصفه در چند سال اخیر، به دلیل حضور پر رنگش در صحنه سیاسی پاکستان، برای بسیاری از پاکستانی‌ها یادآور بی‌نظیر بوتو فقید است. زنی که در پاکستان به «مادر جمهوریت» شهرت دارد و نخستین زنی بود که به کرسی نخست‌وزیری رسید و رهبری یکی از قدرتمندترین احزاب سیاسی این کشور را برعهده داشت.
آصفه بوتو زرداری، نخستین‌بار در نوامبر ۲۰۲۰، زمانی که در یک گردهمایی بزرگ در شهر ملتان پاکستان، روی صحنه رفت و سخنرانی پرهیجانی ایراد کرد نامش در سراسر پاکستان به زبان‌ها افتاد. او در انتخابات هشتم فوریه نیز به شهر‌های مختلف پاکستان سفر کرد و سخنرانی‌هایی برای جلب توجه مردم و کسب رای برای نامزدان حزب مردم پاکستان انجام داد. حزب مردم پاکستان در انتخابات هشتم فوریه، ۵۴ کرسی به دست آورد و در ائتلاف با حزب مسلم لیگ نواز که ۷۵ کرسی به‌دست آورد، دولت جدید پاکستان را تشکیل داد.
از بی‌نظیر بوتو، یک پسر و دو دختر برجا ماند؛ بلاول بوتو زرداری، بختاور بوتو زرداری و آصفه بوتو زرداری. بلاول بوتو زرداری ۳۶ ساله در دولت نخست شهباز شریف که تا اوت ۲۰۲۳ ادامه داشت، به عنوان وزیر خارجه پاکستان کار کرد و از چند سال پیش به اینسو، رهبری حزب مردم پاکستان را برعهده دارد. بختاور بوتو زرداری ۳۴ ساله و متخصص آموزش و پرورش است. او بنیانگذار صندوق رفاه مردم سند و رئیس مؤسسه علم و فناوری ذوالفقار علی بوتو است. بختاور بیشتر ساکن دبی است و در زمینه اقتصاد و آموزش کار می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا