خودرو

(عکس) چانگان Uni-Z، کراس‌اوور هیبریدی جدید چینی‌ها با قیمتی مقرون‌به‌صرفه

شرکت چانگان نیز که محصولات آن توسط سایپا به بازار ایران وارد شده، اخیراً از مدلی جدید به نام چانگان Uni-Z رونمایی کرده است.
پس از تغییرات گسترده در وزارت صمت طی سال ۱۴۰۲، «عباس علی‌آبادی»، وزیر جدید صمت و معاونین او به‌صورت گسترده از واردات خودرو‌های هیبریدی و الکتریکی سخن گفتند. بدیهی است که چین مبدأ اصلی واردات خودرو به ایران است که بسیاری از محصولات وارداتی می‌توانند هیبریدی یا الکتریکی باشند. بخوانید… (تصاویر) شاسی بلند اقتصادی تویوتا به ایران رسید (تصاویر) شاسی بلند چانگان یونی-زد در بازار با قیمت رقابتی (تصاویر) خودروی وارداتی بازار ایران نیامده تغییر کرد
به گزارش دیجیاتو، شرکت چانگان نیز که محصولات آن توسط سایپا به بازار ایران وارد شده، اخیراً از مدلی جدید به نام چانگان Uni-Z رونمایی کرده است. این خودرو یک کراس‌اوور هیبریدی است که با قیمت حدود یک میلیارد تومان در چین فروخته می‌شود.

سری خودرو‌های UNI چانگان به‌واسطه طراحی نوآورانه خود، از دیگر محصولات این شرکت متمایز می‌شوند. محصولات سری UNI چانگان در لیست خودرو‌های وارداتی سایپا نیز قرار دارند که البته هنوز به مرحله عرضه انبوه نرسیده‌اند. جدیدترین عضو این خانواده، کراس‌اوور هیبریدی و مقرون‌به‌صرفه چانگان Uni-Z است که با قیمت پایه ۱۱۷.۹ هزار یوان معادل یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان به مشتریان چینی عرضه شده است. به گفته چانگان، این کراس‌اوور با هدف تحت تأثیر قراردادن مشتریان نسل Z (متولدین ۱۹۹۷ الی ۲۰۱۲) معرفی شده است.
چانگان Uni-Z یک کراس‌اوور اندازه متوسط است که به‌دلیل سقف شیب‌دارش، می‌توان آن را یک کراس‌اوور کوپه نیز نامید. این سبک از طراحی را اخیراً در بسیاری از محصولات چینی همچون دیگنیتی (دانگ فنگ ix۵) و فونیکس FX (چری اومودا ۵) دیده‌ایم. ابعاد چانگان Uni-Z برابر با ۴۷۳۰ میلی‌متر طول، ۱۸۹۰ میلی‌متر عرض، ۱۶۸۰ میلی‌متر ارتفاع و ۲۷۹۵ میلی‌متر فاصله بین دو محور هستند. همانند دیگر خودرو‌های جدید چانگان، از الگوی طراحی جلوپنجره بزرگ ذوزنقه‌ای با چراغ‌های جلو یکپارچه در این کراس‌اوور نیز استفاده شده است.
زیر کاپوت چانگان Uni-Z، نسل جدید سیستم هیبریدی Blue Core چانگان قرار گرفته. این سیستم از ترکیب موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی به همراه موتور الکتریکی تشکیل شده است. موتور بنزینی ۹۸ اسب‌بخار و موتور الکتریکی ۲۱۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. نیروی موردنیاز موتور الکتریکی توسط باتری ۱۸.۴ کیلووات‌ساعتی تأمین می‌شود. برد چانگان Uni-Z در حالت تمام الکتریکی و مطابق چرخه CLTC، معادل ۱۲۵ کیلومتر اعلام شده است.
شتاب چانگان Uni-Z با توجه به قدرت موتور الکتریکی آن رضایت‌بخش است. این کراس‌اوور می‌تواند در ۷.۴ ثانیه، از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت ترکیبی این کراس‌اوور نیز ۵.۱۵ لیتر به‌ازای صد کیلومتر پیمایش اعلام شده است.

قیمت چانگان Uni-Z در تیپ پایه معادل ۱۱۷.۹ هزار یوان است. این تیپ دو کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، چراغ‌های LED، سیستم صوتی به همراه شش بلندگو و سردکن صندلی‌های جلو را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
تیپ میانی چانگان Uni-Z حدود ۱۲۴.۹ هزار یوان (یک میلیارد و ۹۱ میلیون تومان) قیمت دارد. در این تیپ کیسه‌های هوای پرده‌ای و همچنین دوربین‌های کمکی بیشتری را خواهید دید. همچنین صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و حافظه هستند.
درنهایت به مجهزترین تیپ چانگان Uni-Z می‌رسیم که ۱۳۱.۹ هزار یوان (یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است. این تیپ به دستیار پارک و رادار نقطه کور مجهز است. همچنین سیستم صوتی سونی به همراه هشت بلندگو و سامانه تصفیه هوای کابین را در این تیپ خواهید دید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا