خودرو

(تصویر) رقیب کره‌ای هایلوکس؛ کیا وانت می‌سازد

نام تاسمان یک اشاره آشکار به ایالت جزیره‌ای تاسمانی و دریای تاسمان است. کیا تاسمان روی پلتفرم Borrego یا همان موهاوی که قبلا در بازار ایران حضور داشت، قرار می‌گیرد. تاسمان رقیب فورد رنجر، فولکس واگن آماروک و تویوتا هایلوکس خواهد بود.
پس از اینکه هیوندای در سال ۲۰۲۱ سانتا کروز را روانه بازار کرد، حالا کیا در سال ۲۰۲۵ پیکاپ مخصوص به خود را خواهد داشت. اولین پیکاپ کیا که “تاسمان” نامیده می‌شود، فعلا در کره جنوبی، استرالیا، آفریقا و خاورمیانه عرضه خواهد شد. بخوانید… تویوتا هایلوکس برقی وارد بازار می‌شود (عکس) با پول نیسان آبی چه وانت‌هایی در امارات می‌توان خرید؟ (ویدئو) عرضه اولین سری وانت سایبرتراک تسلا/وانت تسلا هم قیمت تویوتا هایلوکس در ایران! رونمایی از متفاوت‌ترین وانت تویوتا / این ماشین جای هایلوکس را می‌گیرد؟
به گزارش خبرآنلاین، نام تاسمان یک اشاره آشکار به ایالت جزیره‌ای تاسمانی و دریای تاسمان است. کیا تاسمان روی پلتفرم Borrego یا همان موهاوی که قبلا در بازار ایران حضور داشت، قرار می‌گیرد. تاسمان رقیب فورد رنجر، فولکس واگن آماروک و تویوتا هایلوکس خواهد بود.

مشخصات فنی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما گزارش‌های استرالیایی نشان می‌دهد که ابتدا با موتور توربودیزل عرضه می‌شود. ظاهراً این موتور، ۲.۲ لیتری چهار سیلندر بوده که از سورنتو قرض گرفته شده و به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است. شایعه شده که هر دو مدل دو و چهار چرخ محرک در دست ساخت هستند. کیا ظاهراً قصد دارد این پیکاپ را در پیکربندی‌های تک کابین و دو کابین و همچنین نوع کابین شاسی به فروش برساند.
مشخص نیست که یک موتور شش سیلندر قوی‌تر برای تاسمان برنامه‌ریزی شده یا خیر. در مورد برقی‌سازی مدل‌ها، کیا متعهد شده تا سال ۲۰۲۷ دو پیکاپ برقی را با مدل‌های به بازار عرضه کند. پیکاپ اول احتمالاً روی یک پلت فرم خودروی الکتریکی سفارشی قرار می‌گیرد در حالی که دیگری می‌تواند زیربنای خود را با یک مدل بنزینی به اشتراک بگذارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا