خودرو

دیپال جی۳۱۸ ؛ شاسی بلند جدید چانگان در راه بازار (+تصاویر)

اکنون تصاویر دقیق تری از دیپال جی۳۱۸ در رسانه های خودرویی چین منتشر شده که بهانه ای شد تا بار دیگر نگاهی به ویژگی های این کراس اوور چینی داشته باشیم.
عصر ایران- حدود ۲ ماه پیش به معرفی شاسی بلند دیپال چی۳۱۸ پرداختیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. همانطور که اشاره شد، برند دیپال یکی از زیرمجموعه های چانگان است که چانگان آن را در سال ۲۰۰۸ به منظور توسعه محصولات مبتنی بر انرژی های نوین تشکیل داد.
دیپال در آن زمان با نام چانگان نیو انرژی اتومبیل تکنولوژی شناخته می شد. بعدها این مجموعه به شنلان تغییر نام داد و در سال ۲۰۲۲ نام یا برند خود به زبان انگلیسی یعنی دیپال را نیز معرفی کرد. بدین ترتیب محصولات شنلان در بازارهای خارجی با نام دیپال عرضه می شوند.
چانگان تاکید دارد که دیپال یک برند مستقل است و در عملکرد خود تحت نفوذ برند مادر قرار ندارد اما تجربه نشان داده که زیربرندهای خودروسازان چینی عملا چیزی مستقل از کمپانی مادر نیستند و فقط لوگوهای روی محصولات متنوع می شوند!
اکنون تصاویر دقیق تری از دیپال جی۳۱۸ در رسانه های خودرویی چین منتشر شده که بهانه ای شد تا بار دیگر نگاهی به ویژگی های این کراس اوور چینی داشته باشیم.

یک نکته جالب درباره نامگذاری خودرو مذکور آن است که جی۳۱۸ نام یکی از بزرگراه های کشور چین است که از شانگ های را به ژانگ مو در مرز چین-نپال متصل می کند.
طراحی جعبه ای دیپال جی۳۱۸ امتیاز ویژه ای را قسمت این خودرو نمی کند زیرا محصولات مشابه زیادی در بازار چین داریم مانند تانک های گریت وال و سگ های بزرگ هاوال که همگی جعبه ای هستند. شاخص ضریب درگ  نیز عدد ۰.۳۵Cd را نشان می دهد که با توجه به شرایط طراحی خودرو نمی توان انتظار بیشتری داشت.
دیپال جی۳۱۸ به قفل دیفرانسیل الکترونیکی روی محور عقب مجهز است.
زاویه ورود ۲۷ درجه و خروج ۳۱ درجه از دیگر جزئیات آفرودی این محصول چانگان است.
دیپال جی۳۱۸ از منظر ابعاد برابر با ۵۰۱۰ میلیمتر در طول، ۱۹۸۵ میلیمتر در عرض و ۱۹۶۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۸۸۰ میلیمتر است. ظرفیت قسمت بار ۸۱۸ لیتر است که با تغییر حالت صندلی های ردیف عقب به ۱۷۴۷ لیتر افزایش می یابد.
شاخص یدک کشی نیز عدد ۱۶۰۰ کیلوگرم را نمایش می دهد.
در بخش پیشرانه از ساختار افزاینده برد حرکتی استفاده شده به این مفهوم که انجین ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۵۰ اسب بخاری به عنوان ژنراتوری برای تجدید قوای باتری موتور الکتریکی عمل می کند.
تریم تک موتور دیپال جی۳۱۸ نزدیک به ۲۵۲ اسب بخار خروجی دارد و این موتور با محور عقب در ارتباط است. در تریم مجهز به سامانه تمام چرخ محرک، یک موتور ۱۷۸ اسب بخاری نیز به محور جلو متصل می شود.
شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر دیپال جی۳۱۸ عدد ۶.۳ ثانیه را نشان می دهد. وزن خالص تریم پرچمدار نیز ۲۳۶۰ کیلوگرم است.
برد حرکتی خودرو در حالت الکتریکی خالص حدود ۱۹۰ کیلومتر برای تریم تک موتور محاسبه شده است.
پیش بینی می شود قیمت تریم پایه دیپال جی۳۱۸ در کانال ۴۲ هزار دلار قرار داشته باشد.
در رابطه با ظرفیت باتری تریم های مختلف دیپال جی۳۱۸ و برد حرکتی آن در سیکل ترکیبی اطلاعاتی منتشر نشده اما قطعا دامنه حرکت خودرو بالای ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا