خودرو

طراحی خاص و آینده‌نگرانه جدیدترین محصول چری/ عکس

چری در جریان نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، از اکسید E۰۸ به عنوان یک MPV انرژی جدید رونمایی کرد. این خودرو که به احتمال زیاد تماما الکتریکی خواهد بود، بخشی از سری اکسلانتیکس خواهد بود.
امیرمسعود عابدین: اکسید ۰۸ اولین خودرویی است که به طور مشترک توسط تیم‌های طراحی اروپا و شانگهای اکسید توسعه داده شده و بر اساس زبان طراحی Exeed’s Wind Aesthetics ۲.۰ است. طراحی خودرو جعبه‌ای شکل بوده و با حذف عناصری مانند دوربین‌های دید جانبی، آیرودینامیک آن بهبود یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، اکسید E۰۸ در قسمت جلویی دارای طراحی الهام گرفته از طرح خانواده Cyber Butterfly است. چراغ‌های جلو شکلی شبیه به حرف F دارند. نمای جانبی دارای خطوط بسیار کشیده و ظریف هستند. درهای عقب بسیار عریض هستند و در صورت باز شدن امکان دسترسی مستقیم به ردیف دوم و همچنین ردیف سوم را فراهم می‌کنند. در عقب، چراغ‌هایی شبیه به بومرنگ و به صورت دوتایی وجود دارند.

اکسید در حال حاضر هم در چین و هم در بازارهای خارج از چین به فروش می‌رسد و یک برند رده بالا در زیرمجموعه چری است. محصولات این برند به دو دسته تقسیم می‌شوند: خودروهای اصلی اکسید که شامل خودروهای بنزینی و REEV (خودروی برقی با برد گسترده) و خودروهای اکسید Exlantix که شامل هر دو نسخه کاملا برقی و نسخه‌های REEV است.

احتمالاً اکسید E۰۸ به مدل‌های ES و ET در دنباله Exlantix می‌پیوندد. قیمت‌ها احتمالاً از حدود ۳۴,۵۵۰ دلار شروع می‌شود و بعید است که تحویل آن قبل از اوایل سال آینده آغاز شود.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.
۲۲۷۳۲۲

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا