خودرو

کلنگ زنی بزرگترین مجموعه قطعه سازی جنوبشرق کشور توسط رایزکو


کلنگ زنی بزرگترین مجموعه قطعه سازی جنوب شرق کشور توسط هلدینگ صنعتی-سرمایه گذاری رایزکو، نوید بخش یک انقلاب اقتصادی در این منطقه محروم است. این پروژه که در شهرستان بم احداث می گردد، بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی در جنوب شرقی ایران محسوب می شود.
رایزکو، با سه دهه تجربه و داشتن ۳۰ شرکت فعال، در تلاش است تا زنجیره ارزش را با افزایش دامنه تولید محصولات خود تکمیل نماید. این هلدینگ چندرشته ای در زمینه های گوناگونی از جمله خودروسازی، تولید قطعات خودرو، تولید کامپوندهای پلیمری پیشرفته، نوآوری، صنایع خلاق و شتاب دهی، صنایع غذایی، تولید آب معدنی و مسئولیت های اجتماعی فعالیت دارد. رایزکو همواره در تلاش بوده است تا با ارتقاء کیفی و کمی محصولات خود به استانداردهای جهانی، چشم انداز روشنی از فعالیت های تولیدی و تجاری را در داخل و خارج از کشور ایجاد نماید. این شرکت با رعایت استانداردهای بین المللی در تولید، توانسته است بازارهای صادراتی متنوع و تعاملات گسترده بین المللی را مدیریت کند.
انتخاب بم به عنوان محل این سرمایه گذاری عظیم، ناشی از برنامه ریزی های تولید خودرویی کشور برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال در این شهرستان و منطقه ارگ جدید آن، شرایط ویژه مناطق آزاد اقتصادی برای صادرات، تولید انرژی پاک و ایجاد اشتغال برای جوانان و نخبگان مناطق محروم و کم برخوردار بوده است.

در فاز نخست این پروژه عظیم، رایزکو ۵۵۰ هزار متر مربع زمین را خریداری نموده که ۳۵۰ هزار متر مربع آن در همین فاز به بهره برداری خواهد رسید. این هلدینگ صنعتی برای اجرای این مجموعه بزرگ، ۱۷۵ میلیون یورو و ۳۵۰۰ میلیارد تومان در طی ۴ سال سرمایه گذاری خواهد کرد. با راه اندازی این فاز، ۲۵۰۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.
در مراسم کلنگ زنی که با حضور استاندار کرمان، فرماندار بم و مسئولین استانی برگزار گردید، حمیدرضا صمدی، رئیس هیئت مدیره رایزکو، گفت: “رهبر انقلاب در ۱۴ سال گذشته همواره بر اشتغال، صنعت و امید تأکید داشته اند و ما وظیفه داریم در همین مسیر برای ایجاد اشتغال و امید در جامعه گام برداریم.”
وی افزود: “ما هنوز کار بزرگ را آغاز نکرده ایم و آمده ایم تا تعهد دهیم و با کمک و یاری دیگران، این پروژه را به ثمر برسانیم.” صمدی چین را به عنوان نمونه ای از موفقیت مطرح کرد که چگونه در ۴۵ سال گذشته توانسته است به بزرگترین قدرت اقتصادی جهان تبدیل شود.
در ادامه، صمدی تأکید کرد: “ما باید از حواشی پرهیز کنیم و این حواشی نباید سد راه تولید شوند. ما باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را پیشه راه خود قرار دهیم و تولید را افزایش دهیم، نه اینکه به عنوان تولیدکننده درگیر حواشی باشیم.”
این پروژه عظیم که در قلب کویر ایران جان می گیرد، نویدبخش یک تغییر بزرگ صنعتی در جنوب شرق کشور است. با سرمایه گذاری کلان، ایجاد اشتغال گسترده و تکیه بر دانش و تجربه رایزکو، این مجموعه قطعه سازی می تواند موتور محرک توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه باشد و افق های جدیدی را در عرصه صنعت کشور بگشاید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا