خودرو

چری فالوین A8 چالش ۲۰۰۰ کیلومتر را برای خودروهای هیبریدی پلاگین آغاز کرد


دو چیز را می‌توانید در دنیای خودروهای برقی چینی مطمئن باشید: سرعت تغییرات بالا و اینکه هر شرکت همیشه سعی می‌کند از رقیب پیشی بگیرد. پیش از این BYD و جیلی هر دو ادعا کردند که سیستم‌های هیبریدی پلاگین جدیدشان قادر به طی ۲۰۰۰ کیلومتر با مصرف کمتر از ۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر هستند. اما در حال حاضر چری سعی دارد با یک آزمون واقعی که در حال پخش زنده آن است، از آن‌ها پیشی بگیرد.
در این چالش، دو دستگاه خودروی چری Fulwin A8 Pro با باک پر و باتری شارژ شده برای دیدن اینکه آیا می‌توانند این کارنامه را به دست آورند یا نه، راه‌اندازی شدند. هر دو دیروز ساعت ۳ بعدازظهر از ووهو در استان آنهویی که مقر چری است، حرکت کردند. مسیر شامل ۱۲ مرحله است و تیم باید در طول شب نیز رانندگی کند و قرار است امروز ساعت ۹ شب به وقت پکن به یانچنگ در استان جیانگسو برسند.
برای اطمینان از شفافیت، خودروها کاملاً سوخت‌گیری و شارژ شده و سپس مهر و موم شدند تا در طول مسیر نتوانند دوباره سوخت‌گیری یا شارژ شوند. علاوه بر این، چالش در حال پخش زنده در Douyin، نسخه چینی تیک‌تاک است. در حال حاضر خودروی شماره ۱ با طی مسافت ۱۲۱۴.۶ کیلومتر و میانگین مصرف ۲.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، عملکرد کمی بهتری نسبت به خودروی شماره ۲ با ۱۲۱۳.۸ کیلومتر و میانگین ۲.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

چری Fulwin A8 Pro از سیستم سوپرهیبرید Kunpeng C-DM چری استفاده می‌کند که مجهز به موتور هیبریدی ۱.۵ توربوشارژ TGDI نسل پنجم است. ظرفیت باک این خودرو ۶۰ لیتر و ظرفیت باتری آن ۱۸.۳ کیلووات ساعت است. یک موتور الکتریکی در محور جلو با ۱۵۰ کیلووات قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور تعبیه شده است. گیربکس آن یک واحد گیربکس هیبریدی تک سرعته (DHT) است و قدرت ترکیبی سیستم ۲۶۵ کیلووات با ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور است.
در حال حاضر چری Fulwin A8 Pro عرضه نشده و قرار است در ۱۸ آوریل به بازار بیاید. این خودرو از چری Arrizo 8 که یک خودروی بنزینی است، گرفته شده است. Fulwin نام اولین خودروی چری بود و اکنون این نام به عنوان یک زیربرند برای نسخه‌های هیبریدی پلاگین مدل‌های چری احیا شده است. در حال حاضر چری Fulwin A8 وجود دارد اما نسخه جدید Pro ظاهر متفاوتی با جلوپنجره بسته‌تری دارد.
تاکنون هیچ شرکت خودروسازی چالش ۲۰۰۰ کیلومتر را امتحان نکرده است و باید چند ساعت دیگر صبر کنیم تا ببینیم چری موفق می‌شود یا نه.

شرکت‌های خودروسازی چینی در برگزاری رویدادهای پخش زنده که در آن‌ها خودروهایشان کارهای شگفت‌انگیزی انجام می‌دهند تا سرخط خبرها شوند، بسیار خوب عمل می‌کنند. ویلیام لی این کار را با یک Nio ET7 در دسامبر سال گذشته انجام داد تا مسافت بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را با یک باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی جدید طی کند. و رویداد چری آخرین تلاش از این دست است. با این حال، این کار تا حدی گمراه کننده است زیرا نتیجه مشابه برد CLTC نیست.
در روزهای اولیه خودروهای برقی در چین، شرکت‌های تولیدکننده ادعا می‌کردند که خودروی آن‌ها برای مثال ۴۰۰ کیلومتر برد دارد، اما وقتی دقیق‌تر نگاه می‌کردید، این برد در سرعت ثابت ۶۰ کیلومتر در ساعت و مطابق با استاندارد NEDC که آن زمان در چین استفاده می‌شد، بود و برد واقعی به‌طورقابل‌توجهی کمتر بود. با توجه به مسافت پیموده‌شده و زمان آزمون چری، به نظر می‌رسد سرعت متوسط حدود ۷۰ کیلومتر در ساعت بوده است. بنابراین حتی اگر خودرو موفق شود ۲۰۰۰ کیلومتر را طی کند، که در حال حاضر به نظر می‌رسد این کار را خواهد کرد، این به معنای آن نیست که این خودرو برد CLTC 2000 کیلومتری دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا