خودرو

ناآشناترین شرکت، مدعی جدید واردات تویوتا شده


در روزهای گذشته نام وارد کننده جدید تویوتا که از قضا ناآشناترین شرکت در میان واردکننده ها هست نیز به سامانه یکپارچه اضافه شد.
اخیراً با به روزرسانی های صورت گرفته در سامانه یکپارچه، مدعی جدید واردات تویوتا به ایران مشخص شد. آریاک کار (Aryak car) نام آخرین متولی واردات کرولا و لوین به ایران است که اخیراً موفق شده مجوزهای لازم را از وزارت صمت اخذ کند و کاتالوگ خودروهای وارداتی اش را نیز به سایت سامانه یکپارچه اضافه کند.
حال سوال این است که معیار وزارت صمت برای صدور مجوز واردات خودرو چیست؟
در ماه های اخیر وزارت صمت رویه جدیدی را در پیش گرفته و بدون بررسی پیشینه شرکت های متقاضی و همچنین توانایی آن ها در واردات، مجوزهای لازم برای آوردن خودرو به ایران و عرضه در بازار را برای آن ها صادر می کند. به دنبال این قضیه در روزها و ماه های گذشته نام وارد کنندگان جدیدی را می شنویم که پیش تر نه تنها هیچ فعالیتی در زمینه واردات خودرو و حتی قطعات یدکی نداشتند بلکه به طور کلی سابقه ای برای آن ها در هیچ فعالیت اقتصادی ای ثبت نشده. به بیانی دیگر بسیار نوپا و تازه تاسیس اند.
در این میان اما اعطای مجوز به مدعی جدید واردات تویوتا به ایران، از عجیب ترین اقدامات وزارت صمت است زیرا آریاک کار جدا از این که پیشینه ای در زمینه واردات خودرو نداشته بلکه حتی هیچ فعالیت اقتصادی دیگری نیز تا به حال برایش ثبت نشده. با بررسی کاتالوگ های منتشر شده این شرکت برای کرولا و لوین مشخص شد که آریاک کار سایت رسمی و صفحه ای در فضای مجازی ندارد و آدرس وارد کننده نیز فقط مربوط به یک واحد از ساختمان است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که فعلاً خبری از شوروم برای نمایش خودروهای وارداتی این شرکت نیست.با توجه به این داستان ها، خبرنگار اسب بخار با شماره های این شرکت تماس گرفت تا بتواند با مدیران ارشد آریاک کار صحبت کند و در مورد برنامه های واردات این شرکت سولاتی بپرسد. پس از پیگیری های فراوان و تماس های پی در پی، مدیر عامل و دیگر مسئولان آریاک کار حاضر به مصاحبه و پاسخگویی به خبرنگار اسب بخار نشدند. به همین دلیل تا به حال اطلاعاتی از روند واردات و همچنین ارائه خدمات پس از فروش توسط این شرکت به دستمان نرسیده و نمی دانیم که آریاک کار قصد دارد چه اقداماتی را انجام دهد.
در پایان باید پرسید که آیا شرکت های وارد کننده جدید می توانند از پس تعهدات خود به مشتریان بربیایند؟ آیا شرکت هایی که حتی یک دفتر مناسب برای خود ندارند می توانند خدمات پس از فروش لازم را در پایه ای ترین حالت خود به خریداران ارائه کنند؟ و یا آیا حتی شرکت وارد کننده تازه کار می تواند یک راه ارتباطی درست و رسمی با مشتریان و خبرنگاران داشته باشد؟
از رو باید دید که در آینده وارد کنندگان نوپا چه اقداماتی در این زمینه های انجام می دهند و وزارت صمت با چه شدتی بر روند کاری آن ها نظارت می کند.
کرولا ۱.۲ لیتری توربو
کرولا ۱.۵ لیتری
کرولا هیبرید
لوین ۱.۲ لیتری توربو
لوین هیبرید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا