خودروی آینده‌ی پورشه رونمایی شد…

پیشرانهٔ این خودرو یک نمونهٔ هشت سیلندر تخت خواهد بود. با توجه به گزارشات، این موتور جدید برای انجام آزمایشات بر روی مدل کیمن نصب شده است. این موتور جدید مجهز به یک فناوری خواهد بود که VarioCom نامیده می‌شود. این تکنولوژی، تراکم متغیر موتور است که اجازه می‌دهد پیشرانه به‌طور مداوم در اوج قدرت و بازده خود بماند بدون آنکه خطر انفجار وجود داشته باشد.

سه سال پیش بود که گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه پورشه قصد ساخت ابرخودرو موتور وسط جدیدی را جهت جنگ مستقیم با فراری ۴۵۸ (و امروزه ۴۸۸) دارد. حال گزارشات جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این سوپراسپرت جدید پورشه که به‌احتمال‌زیاد ۹۶۰ نام دارد تا سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد.

همچنین در این گزارشات جدید گفته شده که پیشرانهٔ این خودرو یک نمونهٔ هشت سیلندر تخت خواهد بود. با توجه به گزارشات، این موتور جدید برای انجام آزمایشات بر روی مدل کیمن نصب شده است. این موتور جدید مجهز به یک فناوری خواهد بود که VarioCom نامیده می‌شود. این تکنولوژی، تراکم متغیر موتور است که اجازه می‌دهد پیشرانه به‌طور مداوم در اوج قدرت و بازده خود بماند بدون آنکه خطر انفجار وجود داشته باشد.

44

45
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر آنلاین، گفته شده نسخه‌ای از این موتور که در کیمن مورد آزمایش قرار گرفته است حدود ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد. شایعات نشان می‌دهند که این پیشرانه مجهز به چهار توربوشارژر متعلق به موتور W16 بوگاتی شیرون خواهد بود. در حال حاضر مدل ۷۱۸ کیمن مجهز به یک موتور چهار سیلندر تخت با یک توربوشارژر است درحالی‌که برخی از نسخه‌های نسل کنونی ۹۱۱ نیز مجهز به پیشرانهٔ شش سیلندر تخت با دو توربوشارژر هستند؛ بنابراین در موتور ۷۱۸ یک توربوشارژر برای هر چهار سیلندر و در موتور ۹۱۱ یک توربوشارژر برای هر سه سیلندر وجود دارد درحالی‌که در موتور ۹۶۰ یک توربوشارژر برای هر دو سیلندر وجود خواهد داشت. حتی امکان دارد پورشه بعداً مدل ۹۶۰ توربو را نیز تولید کند که برای هر سیلندر آن یک توربوشارژر نصب شده باشد!

پورشه ۹۶۰ بر روی پلت‌فرم ماجولار اسپرت جدید فولکس‌واگن ساخته خواهد شد یعنی پلت‌فرمی که قرار است زیربنای نسل آیندهٔ پورشه ۷۱۸ کیمن، نسل سوم آئودی R8 و جانشین لامبورگینی اوراکان باشد. با توجه به اینکه آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان هردو مجهز به سیستم چهارچرخ محرک هستند و همچنین پورشه هم در بسیاری از سوپراسپرت‌هایش از این سیستم استفاده می‌کند، بنابراین انتظار می‌رود ۹۶۰ هم مجهز به سیستم چهارچرخ محرک باشد. همچنین انتظار می‌رود نسخهٔ سبک‌وزن‌تر و دیفرانسیل عقب این خودرو نیز عرضه شود.

پیشرانهٔ این خودرو یک نمونهٔ هشت سیلندر تخت خواهد بود. با توجه به گزارشات، این موتور جدید برای انجام آزمایشات بر روی مدل کیمن نصب شده است. این موتور جدید مجهز به یک فناوری خواهد بود که VarioCom نامیده می‌شود. این تکنولوژی، تراکم متغیر موتور است که اجازه می‌دهد پیشرانه به‌طور مداوم در اوج قدرت و بازده خود بماند بدون آنکه خطر انفجار وجود داشته باشد.

به اشتراک بگذارید :