مقایسه‌ای موشکافانه بین پژو، رنو و نیسان

محبوبیت کراس اوورها نه تنها در جهان بلکه در ایران نیز رو به افزایش است. اشتیاق زیاد خریداران خودروهای اینچنینی لبخند را بر لب صاحبان تجاری خودرو ها می نشاند.

به بهانه محبوبیت برخی از این خودروها به بررسی آماری نیسان جوک رقیب تازه وارد کپچر و پژو ۲۰۰۸ می پردازیم.

76

به گزارش گروه خودرو عصر ایران به نقل از “اتو مگ”، طراحی نیسان جوک به‌هیچ‌عنوان رسمی و لوکس نیست، بلکه نیسان تمام تلاش خود را انجام داده است تا خودرویی جوان‌پسند با چهره‌ای نه‌چندان جدی خلق کند و البته در این کار موفق بوده است. می‌توان بدون اغراق زبان طراحی جوک را متفاوت از هر خودرویی که برندهای شناخته شده در حال حاضر تولید می‌کنند دانست. نیسان با این طراحی به نوعی ساختارشکنی کرده است و البته جواب این ریسک را هم گرفته است.

مقایسه تصویری جوک و کپچر

83

78

77

 در کپچر اما در مدل‌های با قیمت بالاتر، کنترل‌های از رابط کاربری بهتری برخوردارند. در همین حال، مدل‌های “دینامیک”، یک سیستم کنترل با صفحه‌نمایش لمسی دارند که کار را بسیار آسان‌تر می‌کند؛ چرا که دارای سرعت واکنش لمسی بالایی است. تنها عیبی که این سیستم دارد، طراحی کلیدهای صفحه‌ای آن است که بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گرفته‌اند و همین موضوع احتمالاً در فشردن کلیدها در خلال رانندگی مشکل ایجاد کند.

78

79

 

 درپژو ۲۰۰۸  قسمت بیرونی تا حد زیادی شبیه همان مدل های پیشین باقی ماند است . این خودرو یک جلو  پنجره مشبک با طراحی مجددرا در خود جای داده است که از جنس کروم است. همین یک زیبایی به پژو ۲۰۰۸ داده است. چراغهای جلو آن نیز اصلاح شده است و روشنایی جلوی این خودرو از نوع  LED می باشند.

پژو ۲۰۰۸

80 81 82

نیسان جووک ۲۰۱۶

رنو کپچر ۲۰۱۶

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۶

ظاهر بدنه

هاچبک ۵ در

استیشن واگن ۵ در

استیشن واگن ۵ در

وزن

۱۱۷۲ – ۱۳۷۲ کیلوگرم

۱۱۰۰ کیلوگرم

۱۱۸۰ کیوگرم

موتور

۱٫۶ لیتر محرک ۴ چرخ

۱٫۲ لیتر محرک ۴ چرخ

۱٫۶ لیتر محرک ۴ چرخ

گیربکس

۵ دنده دستی/ CVT

۶ دنده خودکار

۴ دنده خودکار

قدرت

۱۱۷

۱۱۶

۱۲۰

گشتاور

۱۵۷

۱۹۰

۱۶۰

بهره‌وری سوخت

۶٫۰ -۶٫۳

۵٫۴

۶٫۳

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت

۱۱٫۰-۱۱٫۵

۱۰٫۹

۱۱٫۵

بیشینه سرعت

۱۷۰-۱۷۸

۱۹۲

۱۹۰

مزایا

· طراحی نمای جلو

· موتور توربو

· سواری

· هندلینگ

· صندلی‌های بزرگ و راحت

· قیمت مناسب

بهره‌وری سوخت ظاهر زیبا

· ظاهر

· گزینه‌های متنوع کابین

· هندلینگ

· فضا خوب سر و تکیه گاه

معایب

· فضای بار

· برخی از زوایای طراحی خارجی

· مشخصه‌های پایه‌ای موتور

· صندلی‌های نامناسب عقب

· کابین با جنس نامناسب پلاستیک

· شتاب

· خودکاری قدیمی

· صدای نامناسب باد

· عدم ارائه به صورت محرک تمام چرخ در این خودرو

محبوبیت کراس اوورها نه تنها در جهان بلکه در ایران نیز رو به افزایش است. اشتیاق زیاد خریداران خودروهای اینچنینی لبخند را بر لب صاحبان تجاری خودرو ها می نشاند.

به اشتراک بگذارید :