خودرو

شرایط فروش تاکسی برقی کی ام سی E50A با تخفیف و اقساط بلند مدت + جدول اردیبهشت ۱۴۰۳


در راستای تحقق اهداف زیست‌محیطی و کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با خودروهای برقی را در دستور کار قرار داده است. در همین راستا، شرکت خودروسازی کرمان موتور با ارائه تسهیلات ویژه و شرایط فروش مناسب، زمینه را برای ورود گسترده تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت فراهم آورده است.
بر اساس این طرح، خودروی برقی جک E50A که در واقع نسخه الکتریکی شده خودروی کرمان موتور J7 است، با تخفیف نقدی ۲۵ میلیون تومانی و تسهیلات اعتباری ۶۰۰ میلیون تومانی، به قیمت نهایی ۱,۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان به رانندگان تاکسی عرضه خواهد شد. علاقه‌مندان به خرید این خودرو می‌توانند از طریق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، نسبت به ثبت نام و تکمیل مراحل خرید اقدام نمایند.

تاکسی برقی کی ام سی E50A که توسط شرکت کرمان موتور مونتاژ می‌شود، از یک موتور الکتریکی ۱۴۲ کیلوواتی (معادل ۱۹۰ اسب بخار) و باتری لیتیوم-یون ۵۰.۱ کیلووات ساعتی بهره می‌برد. این خودرو قادر است در عرض ۷.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. برد حرکتی این تاکسی برقی با یک بار شارژ کامل باتری، حدود ۴۰۲ کیلومتر اعلام شده است، هرچند این رقم در شرایط واقعی رانندگی کمتر خواهد بود.
از جمله امکانات و تجهیزات این خودرو می‌توان به دو کیسه هوای جلو، سیستم کروز کنترل، سنسورهای پارک و دوربین عقب، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، صفحه نمایش لمسی مدرن، سیستم تهویه اتوماتیک، دسته‌دنده الکتریکی، ترمز دستی الکتریکی، سیستم اتوهلد، آمپر دیجیتال، سنسور نور و باران، سیستم کنترل پایداری الکتریکی و چراغ‌های LED اشاره کرد.

شرکت کرمان موتور، گارانتی ۵ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتری برای خودرو و گارانتی ۵ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری برای باتری این تاکسی برقی را در نظر گرفته است. زمان لازم برای شارژ کامل باتری از ۱۵ تا ۱۰۰ درصد نیز حدود ۸.۵ ساعت پیش‌بینی شده است.
این طرح که با هدف کاهش آلودگی هوا و افزایش سهم خودروهای الکتریکی در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اجرا می‌شود، می‌تواند گامی مهم در مسیر تحقق اهداف زیست‌محیطی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تهرانی محسوب شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا