آپشن‌هایی که رانندگان از آنها بیزارند!

گزارش‌های رسیده از مصرف‌کنندگان در سال ۲۰۱۶ که به بررسی ضریب اطمینان خودروها می‌پردازد، نشان داد که بسیاری از صاحبان خودروهای مدرن از برخی از گزینه‌ها در خودروهای خود ناخشنود و گلایه‌مندند.

اما بهترین سامانه‌های اطلاعات و سرگرمی نیز مشکلات محدودی را از خود نشان می‌دهد و همچنان نیاز به فعالیت بیشتر در این زمینه محسوس است.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از “بیزینس اینسایدر”، سامانه پیشرفته اطلاعات و سرگرمی و سامانه انتقال قدرت چند‌سرعته جهت بهره‌وری بیشتر مصرف سوخت در سال جاری برای صاحبان خودروهای مدرن مشکلاتی را رقم زده است.
13

تنها حدود یک دهه است که خودروها از عصر رادیو، ضبط صوت با کاست عبور کرده و به صفحات لمسی حد واسط مجهز شده‌اند. صفحاتی که به راحتی بخش عظیمی از کنترل خودرو را در دست گرفته و می‌توانند به ناوبری GPS، سامانه‌های صوتی، تصویری مجهز شوند. از طرفی این نمایشگرها می‌توانند به راحتی با تلفن همراه مشتریان هماهنگ و یکپارچه شوند.

اکثر خودروسازان در حال توسعه سامانه‌های اطلاعات و سرگرمی خود هستند. آنها می‌خواهند در این مسیر بهتر از همتایان خود ظاهر شوند. اما بهترین سامانه‌های اطلاعات و سرگرمی نیز مشکلات محدودی را از خود نشان می‌دهد و همچنان نیاز به فعالیت بیشتر در این زمینه محسوس است.

14

این سامانه‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت کسل کننده و ناامید کننده هستند و در کار با حجم بالا متوقف شده یا چیز بیشتری را به کاربران ارائه نمی‌دهند.

اما سامانه انتقال بهره‌وری بیشتر سوخت، داستان متفاوتی دارند. در حالیکه سامانه‌های انتقال سرعت ۴ و ۵ سرعته به صورت معمول قابل اعتماد نشان داده‌اند، مدل‌های جدید ۷،۸ و ۹ سرعته در سال‌های اخیر با سر و صدا و تبلیغات فراوان معرفی شدند. سرعت بالاتر یا دنده‌های بیشتر در هماهنگی با کامپیوتر پیچیده موتور باید به بهره‌وری بهتر سوخت کمک کند.

اما گزارش‌های اخیر رفتارهای نامتعادلی را در سامانه‌های انتقال قدرت ۸ و ۹ سرعته نشان می‌دهد. این موضوع نقطه التهاب و ضعف بزرگ از دید صاحبان خودرو است.

اما موضوع نگران کننده در این میان آهنگ توسعه اطلاعات و سرگرمی است که روند کندی ندارد. این تکنولوژی در اکثر معاملات به مشتریان تحمیل می‌شود. از طرفی خودروسازان نیز باید استانداردهای سخت‌گیرانه‌تری را برای ساخت خودروهایشان در نظر بگیرند تا مصرف سوخت را کاهش دهند. این در حالیست که سیاست‌های آتی خودروسازان بر پایه فروش SUV و پیک‌آپ‌ها چرخ می‌خورد.

از این رو به نظر می‌رسد رسیدگی به این موضوعات در جهت رضایتمندی مشتریان و عدم بروز مشکلات اینچنینی در آینده بسیار حیاتی است و می‌تواند پایه توسعه‌های آتی به شمار آید.

گزارش‌های رسیده از مصرف‌کنندگان در سال ۲۰۱۶ که به بررسی ضریب اطمینان خودروها می‌پردازد، نشان داد که بسیاری از صاحبان خودروهای مدرن از برخی از گزینه‌ها در خودروهای خود ناخشنود و گلایه‌مندند.

به اشتراک بگذارید :