لکسوس LC 500 مفهومی که به واقعیت پیوست!

سه سال بعد در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ خودروساز ژاپنی از کانسپتی جنجالی به نام LC-FC رونمایی کرده بود که کمتر کسی فکر می‌کرد روانه خط تولید شود. اما همان افراد وقتی اکنون لکسوس LC 500 را مشاهده می‌کنند کاملا بهت زده خواهند شد چرا که این کوپه دو درب دقیقا همان کانسپت LC-FC با کمترین تفاوت می‌باشد.

لکسوس SC400 سومین محصولی بود که توسط کمپانی لکسوس در سال ۱۹۹۱ تولید گردید و اگر مدل ES 250 که همان تویوتا کمری بود را حساب نکنیم این کوپه دو درب در واقع دومین محصول این کمپانی بوده است. این اتومبیل که به یک موتور V8 قدرتمند مجهز بود در زمان خود با استقبال خوبی مواجه گردید و لکسوس نسخه V6 آن به نام SC 300 را نیز روانه بازار کرد که گیربکس دستی نیز برای آن قابل سفارش بود. یک دهه بعد لکسوس مدل SC 430 را جایگزین آن نمود که نتوانست موفقیت سری اول را تکرار کند و در سال ۲۰۰۹ درحالی که فقط ۷۲۰ دستگاه در آن سال فروش داشت از خط تولید خارج شد.
2018-lexus-lc-500h-front-three-quarter-in-motion-03
این بار نیز لکسوس دو نسخه با ظاهری مشابه و پیشرانه‌هایی متفاوت عرضه کرده است که عبارتند از SC 500 با موتور V8 و SC 500h با موتور V6. زبان طراحی لکسوس در ظاهر اتومبیل کاملا مشهود است. به ویژه جلوپنجره مشبک دوکی شکل آن که با قاب کرومی دور خود هم نمایی شیک‌تر پیدا کرده و هم فرمی دینامیک تر به خودرو بخشیده است. در دو طرف این جلوپنجره چراغ‌ها با شکلی منحصر به فرد قرار دارند که شبیه چشمی در حال اشک ریختن می‌باشد. اما بدون همه اینها هم، دماغه کشیده، صندوق عقب کوتاه، سقف فیبرکربنی و ارتفاع پایین خودرو از سطح جاده شکی باقی نمی‌گذارد که با یک اتومبیل لوکس طرف هستیم.
2018-lexus-lc-500h-rear-three-quarter
این زیبایی و شکوه در داخل کابین هم تکرار شده و شباهت‌هایی هم با سوپراسپرت لکسوس LFA در آن مشاهده می‌شود. نمای لوکس داخلی که با بهترین نوع چرم آلکانترا پوشیده شده در کنار المان‌های اسپرت بکار رفته انسان را به یاد محصولات فراری می‌اندازد. رنگ چرم داخل خودرو با رنگ بدنه هماهنگ بوده و در صورت انتخاب رنگ طلایی برای بدنه چرم زرد مایل به قهوه‌ای و در صورت انتخاب رنگ مشکی چرم خاکستری تیره و صندلی‌های زرشکی در نظر گرفته خواهد شد. صندلی‌ها هم از نظر فرم و هم از نظر تسلط به جاده ایده‌آل هستند و به گفته لکسوس پس از بررسی بیش از ۵۰ طرح مختلف انتخاب شده اند. از نظر طراحی داخلی باید گفت لکسوس LC از بیشتر رقبای خود پیشی گرفته و فقط مرسدس بنز S کلاس کوپه می‌تواند با آن روبرو شود. با این حال در زمینه سیستم ارتباط سرگرمی هنوز یک دهه عقب تر از رقبای خود بوده و مهندسان در این مورد بی‌سلیقگی کرده‌اند.
2018-lexus-lc-500h-engine
لکسوس LC اولین محصول این خودروساز بر روی پلتفرم GA-L می‌باشد. این پلتفرم جدید مختص محصولات موتور جلو و دیفرانسیل عقب تولید شده است. پلتفرم مذکور از مواد مختلفی مانند فولاد مقاومت بالا، آلومینیوم، فیبرکربن و فایبرگلاس ساخته شده است.
همانطور که گفته شد لکسوس LC در دو مدل تولید خواهد شد که به یک موتور خوب و یک موتور عالی مجهز هستند. موتور خوب مخصوص LC 500h می‌باشد که ۳٫۵ لیتری V6 با قدرت ۲۹۵ اسب بخار و هیبریدی است. قدرت نهایی در صورت ترکیب با موتور هیبریدی تا ۳۵۴ اسب نیز افزایش خواهد یافت و شتاب صفر تا صد لکسوس را به ۴٫۷ ثانیه می‌رساند. ویژگی اصلی این موتور الکتریکی اضافه شدن مرحله به مرحله قدرت آن به گیربکس است که به همین دلیل به آن موتور الکتریکی چند مرحله‌ای می‌گویند. این امر موجب شده گیربکس CVT لکسوس LC 500h تجربه ای مانند یک گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک را به راننده منتقل کند. این اتومبیل می‌تواند یک رقیب جدی بر کوپه های مجهز به موتور V6 در بازار باشد با این برتری که از قوای هیبریدی برخوردار است.
2018-lexus-lc-500-cabin-03
و اما موتور عالی یک موتور ۵ لیتری V8 است که بر روی نسخه پرقدرت تر LC 500 نصب شده و قدرت آن را به ۴۷۱ اسب بخار و شتاب صفر تا صدش را به ۴٫۴ ثانیه رسانده که این قدرت از طریق گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌شود. این گیربکس کاملا جدید وزنی کمتر از گیربکس ۸ دنده اتوماتیک قبلی دارد و با تعویض دنده های نرم خود احساس سواری لامبورگینی را به شما منتقل خواهد کرد.
به جز موتور تفاوت دیگری بین این دو اتومبیل وجود ندارد و هردو با مجهزشدن به چرخ‌های عقب فرمان پذیر از هندلینگ خیلی خوبی نیز برخوردار هستند. حتی می‌توان گفت LC 500h با اینکه موتور ضعیف‌تری دارد اما به دلیل قرار گرفتن موتور الکتریکی و باتری در پشت صندلی ها و توزیع وزن مناسب‌تر از هندلینگ بهتری نیز برخوردار است. البته در کیفیت سواری لکسوس نباید نقش تایرهای رانفلت میشلن را نیز فراموش کرد. فرمان خودرو نیز کاملا تنظیم بوده و راننده ارتباط خوبی با آن برقرار می‌کند.
2018-lexus-lc-500-center-console
قیمت نهایی هر دستگاه هنوز اعلام نشده اما می‌توان برای لکسوس LC 500h رقمی در حدود ۸۰ هزار و برای LC 500 120 هزار دلار را تخمین زد. تحویل سری جدید LC به مشتریان از تابستان سال آینده آغاز خواهد شد.

سه سال بعد در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ خودروساز ژاپنی از کانسپتی جنجالی به نام LC-FC رونمایی کرده بود که کمتر کسی فکر می‌کرد روانه خط تولید شود. اما همان افراد وقتی اکنون لکسوس LC 500 را مشاهده می‌کنند کاملا بهت زده خواهند شد چرا که این کوپه دو درب دقیقا همان کانسپت LC-FC با کمترین تفاوت می‌باشد.

تصویر مرتبط

گالری تصاویر لکسوس LC 500

به اشتراک بگذارید :