تویوتا Rav4 2016

بهترین کاری که می‌توانید با ۶۰۰ دلار برای تویوتا RAV4 تان انجام دهید، رنگ بدنه‌ی C-Code است. این رنگ با برق نقره‌ای در بدنه و آینه‌های بغل، به زیبایی آبی آسمانی ماشین آزمایشی ما را تکمیل کرد. اما فکر نکنید که تویوتا RAV4 اسپرتی است. اگر اولویت شما برای یک کراس اور کامپکت، اسپرتی بودن است هیچ چیز جای مزدا CX-5 را نمی‌گیرد. اما اسپرتی بودن تنها عامل نیست؛ مگر نه؟ آنچه RAV4 را به جمع گزینه ها اضافه می‌کند عملکرد آن و تعدادی از ویژگی‌های نه‌چندان اسپرتی ولی کاربردی آن است.

 

اگر بخواهیم بی‌طرفانه نظر بدهیم، از آزمایش‌ها و تست‌های مختلف باید بگوییم که اسپرتی بودن RAV4 به صندلی‌های راحت و برخی اضافات ظاهرش ختم می‌شود. موتور ۵/۲ لیتری تزریق طبیعی این ماشین ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. ماشین آزمایشی چهارچرخ محرک ما ۰ تا ۶۰ مایل را در ۷/۸ ثانیه طی کرد که رکوردی متوسط است. البته ترمز ۶۰ تا ۰ مایل آن با فاصله‌ی ۱۲۴ فوت در پایین جدول این کلاس قرار می‌گیرد که البته در شهر به قدر کافی خوب است.

 

درست در شهر است که ویژگی‌این ماشین خود را نشان می‌دهد؛ خصوصیتی که تعداد کمی از ماشین‌ها از آن برخوردارند: RAV4 در صدر جدول رتبه بندی مصرف سوخت قرار می‌گیرد. تویوتا RAV4 چهارچرخ محرک ۲۰۱۶ رقم ۲۲/۲۹ مایل بر گالن در شهر/بزرگراه را کسب کرده که شرایط رانندگی در دنیای واقعی را شبیه‌سازی می‌کند.

 

کاش می‌شد همین را درباره‌ی حس و حال رانندگی آن هم بیان کرد. سواری آن خوب است اما بعضی منتقدان آن را خشک و بی‌روح توصیف کرده‌اند. حتی CR-V فوق‌العاده انعطاف پذیر که عنوان SUV سال ۲۰۱۵ مجله‌ی موتور ترندز (Motor Trends) را کسب کرده بود، نمی‌تواند با حجم صندوق RAV4 رقابت کند. با تغییراتی که در مدل سال ۲۰۱۶ ایجاد شده و آپشن‌ها و تجهیزات ایمنی جدیدی که به آن اضافه شده، REV4 همچنان حجم ۴/۳۸ فوت مکعبی صندوق را حفظ کرده که در این کلاس بهترین است.

 

با خم شدن صندلی‌های عقب این حجم به ۴/۷۳ فوت مکعب می‌رسد. همچنین محفظه ی بار عمیق و کشیده است. البته همچنان اگر کاربری مفیدی را از خم شدن صندلی‌های عقب انتظار دارید هوندای CR-V و مزدا CX-5 را در نظر داشته باشید. صندلی‌های عقب تویوتا جادار به نظر می‌رسد و پشتی‌های نرم صندلی جلو هم به این نکته کمک می‌کند. همچنین کف ماشین در جلوی صندلی‌های عقب تقریباً صاف است که به این حس جادار بودن کمک می‌کند. در جلو، تعدادی از منتقدان از پدهای داشبورد را خط دوخت با رنگ متضاد آن تمجید کرده‌اند؛ البته اگر با یک ظاهر چشم‌گیر مشکلی ندارید توصیه می‌کنیم از تریم SE با صندلی های سافتکس (SofTex) و پدهای ترکیبی قهوه‌ای/مشکی استفاده کنید.

 

تریم SE همچنین پنل ابزارهای با نور قرمز برای سرعت سنج دارد اما ما همچنان پنل زیبای نیسان روگ را ترجیح می دهیم. نمایشگر استاندارد ۱/۶ اینچی RAV4 همانطور که از اندازه‌اش پیداست کوچک است؛ مخصوصا اگر در نظر داشته باشید که کراس اور آزمایشی ما با قیمت ۳۲,۱۶۵ دلار، سایرین نمایشگرها ۷ یا حتی ۸ اینچی را عرضه می‌کنند. آپشن‌های تازه‌ی ۲۰۱۶ شامل پکیج فعال امشکی هم موجود است.

 

آپشن های استاندارد ایمنی احتمالاً در سال ۲۰۱۷ افزایش می‌یابند چون این خودروساز اعلام کرده که قصد دارد این تکنولوژی ها را در تقریباً تمامی خودروهای سال ۲۰۱۷ خود به کار ببرد. با پکیج ایمنی فعال، RAV4 یک خودروی ایمن به شمار رفته و در رتبه‌بندی های ایمنی ۵ ستاره‌ی (از ۵ ستاره) NHTSA (اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک و بزرگراهی) را کسب می‌کند.

 

این ایمنی چشم‌گیر ممکن است عملکرد دینامیک رانندگی متوسط آن را از چشم برخی پنهان کند. اما با قیمت پایین، بهره‌وری سوخت و ایمنی بالا (با پکیج ایمنی فعال که البته در مدل ۲۰۱۶ هنوز اختیاری است) این خودرو برای بسیاری خریداران انتخاب مناسبی است. مخصوصاً کسانی که به برند تویوتا علاقه دارند. متاسفانه برای تویوتا و خریدارانی که به دنبال هیجان رانندگی هستند این کلاس مملو از خودروهای مختلف با عملکرد بالا است.

 

تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۶ چهارچرخ محرکSE

 

قیمت پایه: ۳۱,۵۶۵ دلار

قیمت خودروی تست شده: ۳۲,۱۶۵

ساختار کلی: موتور جلو، چهار چرخ محرک، SUV

موتور: ۵/۲ لیتر – ۱۷۶ اسب بخار – ۱۷۲ پوند فوت

جعبه دنده: ۶ دنده اوتوماتیک

وزن خالص: ۳۶۳۰ پوند

توزیع وزن (نسبت جلو به عقب): ۴۲/۵۸ ٪

طول و عرض و ارتفاع: ۱/۱۸۱ در ۶/۷۲ در ۵/۶۵

۰ تا ۶۰ مایل: ۷/۸ ثانیه

یک چهارم مایل: ۷/۱۶ ثانیه در ۴/۸۳ مایل در ساعت

ترمز، ۶۰ تا ۰ مایل: ۱۲۴ فوت

مصرف سوخت (شهر/بزرگراه/ترکیبی) : ۲۲ – ۲۹ – ۲۵

الایندگی: ۷۹/۰ پوند بر مایل

 

 

به اشتراک بگذارید :