خودرو

ریزش پیش بینی شده برای بازار خودرو به وقوع پیوست


امروز در بازار آزاد خودرو شاهد ریزش هایی بودیم که شاید در مقایسه با رشدهای رخ داده در هفته های اخیر چشم گیر نبوده باشند اما به هر حال بازار را تا حدودی متعادل کرده اند.
همان طور که در روزهای گذشته گفته شد، پیش بینی می شد که به زودی بازار خودرو از حالت صعودی خارج شود و طی چند روز محصولات صفر و کارکرده موجود در بازار با افت همراه باشند و ارزان شوند. با توجه به این قضیه و همچنین توقف رشد دلار از روز گذشته تا حالا، قیمت اکثر خودروهای موجود در بازار نیز امروز نه تنها ثابت ماند بلکه ارزان تر هم شد.
در نگاه اول شاید فکر کنید که در بازار اتفاق مثبتی رخ داده و خودروها در حال ارزان شدن اند، اما در واقع چنین نیست و کاهش مقطعی و موقت قیمت ها نه در حد و اندازه گرانی ها قبلی است و نه این که در طولانی مدت ادامه دار خواهد بود. به این ترتیب افت قیمت های کمی که از دیروز تا حالا در بازار اتفاق افتاده فقط موفق شده تا حدود چند میلیون از چند صد میلیون رشد قیمت ها در هفته های اخیر را جبران کند. به بیانی دیگر می توان گفت که یک خودرو در طول چند روز حدود ۱۰۰ میلیون گران تر شده اما فقط امروز ۱۰ میلیون ارزان تر شده و افت کرده.
به طور کلی ریزش های مقطعی و کوتاه مدت همیشه در بازار خودرو بوده و این بار نیز شاهد رخ دادن مجدد همین داستان تکراری هستیم.
بیشتر بخوانید : قیمت روز خودرو
۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۸۵ گانه امروز در میان ایران خودرویی ها بیشترین افت را داشت و ۳۰ میلیون ارزان تر شد. مابقی محصولات این شرکت هم بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون ریزش را تجربه کردند.
شاهین دنده ای و کوییک آر پلاس اتوماتیک امروز به ترتیب ۱۰ و ۶ میلیون کاهش قیمت داشتند و در مقایسه با دیگر تولیدات سایپا افت بیشتری را ثبت کردند.
در بین چینی ها لاماری حدود ۴۰ میلیون و بیشتر از همه ارزان شد و از طرفی دیگر امروز فقط و فقط X55 پرو بود که ۲۰ میلیون رشد کرد و گران شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا