خودرو

اکران تازه در بازار خودرو/ خودنمایی ایران‌خودرو با این محصولات؛ به زودی

اقتصادنیوز: اخبار منتشر شده از جاده مخصوص نشان می دهد در حالی که طرح فروش خودروسازی سایپا برای عید فطر برگزار نشد، ایران خودرو قصد دارد برخی از محصولات خود را در آینده نزدیک عرضه کند.
به گزارش اقتصادنیوز، ایران خودرو اعضای خانواده هایما و همچنین شاین مکس محصول وارداتی خود را به زودی روانه بازار می کند. آن طور که اخبار منتشر شده نشان می دهد آبی های جاده مخصوص فعلا برنامه ای برای عرضه محصولات پُرتقاضای خود ندارند اما مشغول برنامه ریزی هستند تا تعدادی از خودروهایی که در سبد محصولاتشان قرار دارد و تقاضای کمتری به خود جلب می کند را از مسیر طرح های فروش متنوع مانند فروش فوق العاده و پیش فروش روانه در دسترس متقاضیان قرار دهند.
خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در اولین طرح فروش خود در سال جاری وانت آریسان ۲ را به صورت فروش فوق العاده عرضه کرد.
فروش محصولاتی که کم تقاضاتر هستند، مانند اعضا خانواده هایما و محصول وارداتی از برند دانگ فنگ، با توجه به اینکه بدون زیان دهی فروخته می شود در دستورکار قرار گرفته و مدیران ایران خودرو تمرکز خود را روی فروش این بخش از خودروهای حاضر در سبد محصولاتی خود قرار داده اند.
به نظر می رسد آبی های جاده مخصوص برای فروش محصولات پُرتقاضای خود منتظر صدور مجوز افزایش قیمت از سوی سیاست گذار خودروی هستند. بنابراین پیش بینی می شود تا زمانی که وزارت صمت نسبت به صدور مجوز برایقیمت های جدید کارخانه ای اقدام نکنند، خبری از طرح های فروش آبی های جاده مخصوص برای محصولات پُرتقاضا نیست.
البته خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص با چالش تحویل خودروهایی که در فروردین سال گذشته با مکانیزم نوبت دهی در دسترس متقاضیان خود قرار داده نیز تا حدی مواجه است و همین مساله سرعت عرضه خودرو به بازار را در سال جاری کُند می کند.
آن طور که بررسی ها نشان می دهد ایران خودرویی ها تا پایان ۱۴۰۳ به نوعی درگیر تحوسل دادن خودروهایی هستند که در فروردین سال گذشته پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش محصولات شرکت های خودروساز قرار دادند.
با این حال به نظر می رسد چنانچه مجوز افزایش قیمت به میزانی که مدنظر مدیران ایران خودرو هست از سوی وزارت صمت صادر شود، این خودروساز شارژ شده و نسبت به برگزاری طرح های فروش برای محصولات خود اقدام خواهد کرد.
خودروسازی سایپا هم برای عید فطر قصد داشت تا برخی از محصولاتش را به صورت فروش فوق العاده و همچنین پیش فروش، عرضه کند اما در دقیقه ۹۰ به نوعی پشیمان شد و طرح های فروش خود را لغو کرد. برآورد می شود مدیران نارنجی های جاده مخصوص هم به دنبال این هستند تا بعد از دریافت مجوز طرح های فروش خود را برگزار کنند.
بنابراین عرضه محصولات پُرتقاضا توسط ایران خودرو و سایپا تا زمانی که وزیر صمت زیر مجوز افزایش قیمت را برای خودروسازان امضا نکند به تاخیر خواهد افتاد.
مدیران خودروساز در این شرایط تنها برای پرداخت هزینه های جاری برخی طرح های فروش را برای محصولات کم تقاضا تر خود برگزار خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا