مزدا ۶ مدل ۲۰۱۷ با ایده‌ای نو: یکی شدن راننده با خودرو

این تکنولوژی اولین از سری تکنولوژی‌های «خودروی دینامیک SKYACTIVE» است که کنترل جامع موتور، جعبه دنده و بدنه را فراهم می‌کند تا مفهوم «Jinba Ittai» (مفهومی در فرهنگ سامورایی که به یکی شدن سوار و اسب باور دارد) را عمیق‌تر کند.

پاییر امسال مزدا ۶ مدل سال ۲۰۱۷ در دو رنج سدان و واگن وارد بازار اروپا می‌شود تا با اصلاحات جدید، این ایده را ادامه دهد که لازم نیست برای راحتی و کاربردی بودن از لذت رانندگی بگذرید.
مزدا 6 مدل 2017 با ایده‌ای نو: یکی شدن راننده با خودرو
مزدا ۶ همواره در بخش خود ماشینی با بهترین هندلینگ و بسیار جذاب شناخته می‌شده است. حالا با استفاده از تکنولوژی کنترل برداری گشتاور (GVC) برای اولین بار در اروپا، سطح کیفی را باز هم بالاتر برده است. این تکنولوژی اولین از سری تکنولوژی‌های «خودروی دینامیک SKYACTIVE» است که کنترل جامع موتور، جعبه دنده و بدنه را فراهم می‌کند تا مفهوم «Jinba Ittai» (مفهومی در فرهنگ سامورایی که به یکی شدن سوار و اسب باور دارد) را عمیق‌تر کند؛ احساس ارتباط بین راننده و ماشین که مزدا را از سایر ماشین‌ها متمایز می‌کند. بر اساس ایده‌ی انقلابی مرتبط کردن عملکرد بدنه با موتور، GVC اولین تکنولوژی در جهان است که گشتاور محرک موتور را در پاسخ با فرمان‌دهی تغییر می‌دهد.
مزدا 6 مدل 2017 با ایده‌ای نو: یکی شدن راننده با خودرو
مجموعه‌ی سیستم های قدرت مزدا۶ سال ۲۰۱۷ شامل انتخاب از بین موتورهای بنزینی SKYACTIVE-154 و ۱۶۵ PS و نیز SKYACTIVE-G 2.0 و ۱۹۲ PS SKYACTIVE-G 2.5 . دو ورژن دیزلی ۱۵۰ و ۱۷۵PS از SKYACTIVE-D 2.2 با دنده‌های دستی و اوتوماتیک است.
مزدا 6 مدل 2017 با ایده‌ای نو: یکی شدن راننده با خودرو

موتور SKYACTIVE-D 2.2 دیزلی سه سیستم جدید را به کار می‌گیرد تا سرعت پاسخ‌گویی به ورودی شتاب را افزایش دهد: سیستم کنترل شتاب دقت بالای DE کنترل فشار را برای افزایش دقت و شدن پاسخ‌گویی سیستم به ورودی شتاب افزایش می‌دهد؛ نرم‌کننده‌ی صدا از یک خفه کننده استفاده می‌کند تا اوج صدای موتور دیزلی را نرم‌تر کند؛ و سیستم کنترل فرکانس طبیعی زمان‌بندی موتور را منحرف می‌کند تا فشار امواج را خنثی کند و سه فرکانس اصلی حساس که حجم عمده‌ی صدای موتور را تشکیل می‌دهد خنثی کند.
مزدا 6 مدل 2017 با ایده‌ای نو: یکی شدن راننده با خودرو
در مزدا۶ سال ۲۰۱۷ این ساکت‌تر شدن موتور با بهبود کلی عایق‌بندی عناصر زیر بهتر شده است: استفاده از عایق‌بندی بهتر برای درها، فیت شدن دقیق‌تر پنل‌ها، مواد عایق‌بندی اضافه شده در زیر بدنه، کنسول پشتی و درها. مچنین لمینت شده پنجره‌های جانبی جلو باز هم به کاهش صدا در داخل اتاق کمک می‌کند.
مزدا 6 مدل 2017 با ایده‌ای نو: یکی شدن راننده با خودرو
در داخل اتاق هم اصلاحات زیر محیط متمرکز بر راننده و خاص مزدا را بهبود داده است: طراحی جدید فرمان، نمایشگر جدید برای راننده (سیستم نمایشگر هشدار مزدا) با رزولوشن و کیفیت بالاتر، گرافیک تمام رنگی برای سهولت بیشتر درخواندن اطلاعات در شرایط مختلف نوری، یک نمایشگر ۶/۴ اینچی LCD برای نمایشگر سیستم اطلاعات مرکزی. همچنین یک رنگ تازه‌ی خاکستری ماشینی موجود خواهد بود.
مزدا 6 مدل 2017 با ایده‌ای نو: یکی شدن راننده با خودرو
در آخر، علاوه بر سیستم‌های ایمنی غیرفعال، مزدا۶ مدل ۲۰۱۷ با مجموعه‌ی کاملی از تکنولوژی‌های ایمنی i-ACTIVESENSE همراه است. این مجموعه شامل موارد زیر است: سیستم تشخیص علایم راهنمایی (TSR) که علایم ورود ممنوع و محدودیت سرعت را تشخیص می‌دهد و علایم هشدار را به راننده می‌دهد. سیستم ترمز پیشرفته‌ی شهری (SCBS پیشرفته) که با دوربین‌های حسگر و گسترده شده رنج سرعت برای تشخیص ماشین‌ها، جایگزین لیزرهای نزدیک به مادون قرمز می‌شود.

 

این تکنولوژی اولین از سری تکنولوژی‌های «خودروی دینامیک SKYACTIVE» است که کنترل جامع موتور، جعبه دنده و بدنه را فراهم می‌کند تا مفهوم «Jinba Ittai» (مفهومی در فرهنگ سامورایی که به یکی شدن سوار و اسب باور دارد) را عمیق‌تر کند.

تصویر مرتبط

گالری تصاویر مزدا ۶ مدل ۲۰۱۷

به اشتراک بگذارید :